• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 23/5 ”Ja ni.. Det rullar på nu!..”

682 ända som används nu. Trevlig helg.
IMG_8345.jpg

IMG_8666.jpeg

Hoppsan herr @RicVin Klockan redan passerat 15:00 någon stans i världen. Skål på sig. Ha en riktigt trevlig helg och fira tillsammans med frun //🧐
ps: Att vara pensionär och jobbonär är alls inte så tokigt. Det kan jag skriva under på.

Senast ändrad:
IMG_8666.jpeg

Hoppsan herr @RicVin Klockan redan passerat 15:00 någon stans i världen. Skål på sig. Ha en riktigt trevlig helg och fira tillsammans med frun //🧐
ps: Att vara pensionär och jobbonär är alls inte så tokigt. Det kan jag skriva under på.
Tack tack!! Skål på er!! 🍷
IMG_5251.jpeg

Ja, jag kan tänka mig det.. Börjar helt klart överväga det klivet 😎

Lär bli stressigt idag, men tid att svara på Fredagstråden finns det alltid!
Nyinkommen tidig Chronoswiss 1223M med fint arbetat Enicar-verk. Den lite ovanligare midsize 34,5mm, 42 lug-to-lug, 10mm tjock är helt rätt, 38mm-arna är för klossiga....
IMG_9265.jpeg

1747982398724.png

Jag tror inte jag sett den där tidigare här på forumet. Riktigt fin och regulateur är en kul funktion. Grattis!

Här är det betydligt mer konventionellt/slätstruket.

IMG_1068.jpeg

Jo, nog kan man instämma i att tiden går fortare ju äldre man blir 😬 Personligen tror jag det finns en slags matematisk sanning i påståendet. Eftersom varje dag (eller en vecka/månad/år för den delen) utgör en procentuellt mindre del av alla dagar man lägger i den kappsäck vi kallar livet 😎
IMG_2325.jpeg

Önskar alla ännu en fantastisk fredag av era liv 🤙🏿😉
Instämmer helt👍

Jag tror inte jag sett den där tidigare här på forumet. Riktigt fin och regulateur är en kul funktion. Grattis!

Här är det betydligt mer konventionellt/slätstruket.

IMG_1068.jpeg

Fast den IWC-kronon lär ju stå pall för allt, riktigt fältmässigt!

Fick gå till lokala stjärnurmakaren för att byta band, jag hade bara en skruvmejsel som passade… …de är jättetrevliga men fascinerande fullständigt ointresserade av klockor, jag har ändå varit där med lite olika roliga klockor en bit från mittfåran och de har aldrig med ett enda ord kommenterat… typ ”kul” ”bra skick” ”stabilt”… Noll…

IMG_9276.jpeg

Tillbaka
Topp