Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bytte precis band på denna. Så nu bär jag den i stället
![]()
![]()
Tack tack!! Skål på er!!![]()
Hoppsan herr @RicVin Klockan redan passerat 15:00 någon stans i världen. Skål på sig. Ha en riktigt trevlig helg och fira tillsammans med frun //
ps: Att vara pensionär och jobbonär är alls inte så tokigt. Det kan jag skriva under på.
Lär bli stressigt idag, men tid att svara på Fredagstråden finns det alltid!
Nyinkommen tidig Chronoswiss 1223M med fint arbetat Enicar-verk. Den lite ovanligare midsize 34,5mm, 42 lug-to-lug, 10mm tjock är helt rätt, 38mm-arna är för klossiga....
![]()
![]()
![]()
Chronoswiss Caliber C122 Watch Movement
Brand Chronoswiss Caliber Number C 122 Base Caliber Enicar 165 Movement Type Automatic Jewels 30 Vibrations Per Hour 21,600 bph Power Reserve 40 Hours Functions Regulator style, hours, central minutes, small seconds Country of Manufacture Switzerland Known Brands Regulateur Please share your...calibercorner.com
Instämmer heltJo, nog kan man instämma i att tiden går fortare ju äldre man blirPersonligen tror jag det finns en slags matematisk sanning i påståendet. Eftersom varje dag (eller en vecka/månad/år för den delen) utgör en procentuellt mindre del av alla dagar man lägger i den kappsäck vi kallar livet
![]()
Önskar alla ännu en fantastisk fredag av era liv![]()
Jag tror inte jag sett den där tidigare här på forumet. Riktigt fin och regulateur är en kul funktion. Grattis!
Här är det betydligt mer konventionellt/slätstruket.
![]()