• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 23/8 ”Nää!.. Jag tror banne mig det är dags!!!...”

Kör hemmakontor i sketvädret,.
20240823_103257.jpg
20240823_103242.jpg

Trevlig helg alla!
 

Curler2 🥌

Diamant
Pledge Member
2-Faktor
Det är dags för fredag!! Det är dags för en överjävligt efterlängtad helg!!
Det är helt klart dags för lite Landsort på armen!! Kanske är det även dags för lite regn…
IMG_3007.jpeg
Ser även att det är dags för ett nytt GÜMMI till min Landsort…
Har försökt snygga till armbandet varje gång jag använder klockan men det är nog bara att ge upp. Det är inte damm eller DNA..
Tror fan armbandet håller på att torka totalt..
Nåja, det lär finnas nya att köpa. Frågan är hur fan man byter?..
Många skruvar är det…
IMG_3008.jpeg

Har faktiskt aldrig monterar av bandet på denna någon gång 🤣
Kanske ska festa till med en länk också för lite omväxling…
Apropå festa… Ska ta en gravvirre för Mackmyra ikväll. Kan inte säga att deras virre varit någon favorit genom åren. Har givetvis inte testat alla varianter men en hel del har jag nog gått igenom.
Den bästa hittills som gått att få tag på vi bolaget har varit ”Stjärnrök”.. Den hittade jag för ett par år sedan och den var riktigt bra.
Fick för mig att jag skulle köpa på mig några flaskor iom meddelandet om konkurs som kom i veckan. Kanske lite elakt… Hade jag köpt mer pavor genom åren så kanske de sluppit konkursen…🫣
Det var hur som helst inte helt lätt.. Urplockat på varenda bolag jag besökte i veckan. Utom på Lidingö!! Var där på lite jobb i onsdags och ta mig tusan så hade de några flaskor ”Vit Ek” på lagret… Jag norpade två.
IMG_2998.jpeg

Lät den i skåpet vara kvar eftersom jag är en så god människa!! Gjorde likadant under pandemin när det var tokslut på toapapper. Hittade två paket på en Q8 mack. Tog båda först men besinnade mig och lämnade ett kvar till någon annan behövande. Kände mig lite god då också..🤣
Apropå god så hoppas jag att virren är i alla fall hälften så god..

Ha en härlig helg mina vänner!

Ta hand om er!
Du är en god människa, man ska dela med sig. Även när det gäller whisky.
Jag har också letat Mackmyra... soprent hos Bolagen i trakten. Möjligen nån enstaka MACK i PET-flaska.
Glad fredag och trevlig helg!
1000010865.jpg
 

Lesa

KS Explorers Club
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6266.jpeg

Ja herr @RicVin . Tragiskt att 25 åring Mackmyra whisky har gått i konkurs. Finns många redan som är intresserade av företaget och låta det leva vidare. Dock i en annan form. Iallafall, du får ta en stänkare av ditt senaste köp vid lämpligt tillfälle men här blir det bubblor i glaset för klockan har passerat 15:00 denna fredag . Skål å ha’re bra och en riktigt trevlig helg//🧐
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6266.jpeg

Ja herr @RicVin . Tragiskt att 25 åring Mackmyra whisky har gått i konkurs. Finns många redan som är intresserade av företaget och låta det leva vidare. Dock i en annan form. Iallafall, du får ta en stänkare av ditt senaste köp vid lämpligt tillfälle men här blir det bubblor i glaset för klockan har passerat 15:00 denna fredag . Skål å ha’re bra och en riktigt trevlig helg//🧐
Nu så!! Bra ”mellis” uppdukat när jag kom ner från kontoret…
IMG_3013.jpeg
 
Topp