• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 26/5 ”Ååååh! Vad ska man ha för råjter?!?”

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Trevlig fredag alla!
20230526_081505.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Äntligen en vanlig vecka utan en massa lediga dagar!! Skönt att liksom vara inne i jobbflow så att dagarna bara flyger fram…
Eller?.. Nää! För min del är det helt ok att köra 3 dagars vecka typ alltid!!
Men men, nu till dagens huvudspår… Vi har fått fiiiiber… Inte först i landet men kanske sist.. Så är det när man bor på vischan! Vi har överlevt de senaste åren med ett ”fast mobilt bredband” ni vet ett sånt som har en liten antenn på utsidan av kåken. Funkat kanon jobbmässigt för på dagarna är det full fart. Men när ungjävlarna på området spelar eller streamar på kvällar och helger då har det funkat mindre bra kan man säga..🤬
Vad har de för föräldrar egentligen?? När jag själv var i den åldern var vi minsann inte inne och häckade.. Då spelades det fotboll, sköts luftgevär (på både tavlor,fåglar och varandra..) eller något annat hälsosamt. Tycker att datorspel borde förbjudas. I alla fall när jag vill streama TV!!!!!
Men skit i det!! Nu sitter det en vacker dosa på väggen som kommer ge gubben helt nya möjligheter!!

IMG_7597.jpeg


Serier och filmer kommer bara swosha in i paddor och tv-apparater!! Fan vet om de inte kommer gå på snabbspolning för att det är sån fart i linan?..
Bara teckna operatör och tjacka reut…råut…Äh! Den där grejen som sprider interwebben blixtsnabbt runt i kåken!
Men….Vad ska man ha?… Finns ju hur många varianter på hårdvara som helst…
När det gäller själva bredbandet siktar vi nog på 250/250 eller 500/500 vilket verkar vara de vanligaste varianterna hos nästan alla operatörer.
Har ni IT kunniga ungdomar något tips till farbror???

Trevlig helg mina vänner!

Ta hand om er där ute!

Välkommen in till 2010-talet! 😉

Svårt val!
Ubiquity gör riktigt bra grejer, men kräver lite mer av anbändaren då de gör företagsprylar. Stabilt, bra täckning. Jag kör en Unify accesspunkt (wifi) för hela huset, har dock funderat på en till i källaren för och få bättre fart längst ur i hörnen) men då krävs kabeldragning till accesspunkten och router/brandvägg vid bredbandsuppkopplingen (ofta får man ju med en sådan när man beställer och då kan man ju stänga av wifi på denna).

Annars kanske någon mesh-lösning för wifi från de större bolagen? Har inte provat själv än.

Eller kanske någon monsterrouter med många stora wifiantenner från t.ex. Asus som har en del som ger bra täckning.

Bäst är fortfarande såklart och dra fram kabel med fast anslutning till de prylar som klarar av det och resten kör på wifi , så kör jag.

Ha en trevlig fredag!

Snart dags och ställa om till sommartid? Inte gjort det än oå denna...
20230526_080500.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Äntligen fredag 😃
Och äntligen har jag fått tag i fälgar till gammelbilen.. Så vipps blir det en runda till skåne ikväll med den andra gammelbilen för att hämta hem dom.
Så ser ni en Toppola komma farande så är risken hyffsat stor att det är jag och @Roosterwife som är ute på vift.😁
Passar på att önska er alla en riktigt härlig helg.
Och @RicVin, om ett halvår ska jag oxå testa den där nymodigheten fajber hemma, koppar is da shit 🤘
IMG_20230526_084702.jpg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
IMG_20230526_092021.jpg

"Idag kanske man skulle köra nåt annat än Speedmast......, nä det blev Speedmaster igen."
Finns det något bättre i den här hobbyn än smekmånad med en ny klocka?
PS: missa inte Giro d'Italia idag, brutal bergsetapp i Dolomiterna, det absolut vackraste Alpområdet man kan tänka sig.
 
Topp