• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 28/1 “Letar lite efter en tappad sug…”

God fredag samtliga!
951EFEBB-1624-48B9-860B-CCF080863603.jpeg

7724105D-204D-497B-9B06-DAFDD8FD19CB (1).jpeg

...då så här kommer fortsättningen herr @RicVin. Dagens legobitarna blev ett flygplan.I skolådan fann jag en grön Casioak klockbyte och till kvällsspis blev det en god "spisy" thaisallad med kyckling och möjligen en eller två Singha beer därtill. Frun och jag längtade ju öster ut i vintermörkret som jag skrev tidigare.Ha,re gott // :pompus:
(Ps var tvungen att rota fram Casion ,eftersom han som bestämmer tråden, har köpt en grön Casiooak!;););) )

Senast ändrad:
Aj fan! Är det förbjudet?!? Det funkade bra till osten i alla fall. Tänkte att kyckling med rosmarin,vitlök,kapris,oliver bräserat i tomat och vin kunde passa… :-(
Tycker själv att det är ett rätt tungt vin och brukar köra till typ vilt eller liknande. Men(!) om du tycker det fungerar så är det klart du ska köra på det. 😉

Min första bil var en Galaxie 500 xl -64 med 390 motor, som den här fast svart med vitt tak.

64GALAXIE1.jpg

Drog två liter milen oavsett hur man körde...
Vansinnigt cool bil!
Har ju aldrig haft nån ”riktig” jänkare. Bara den Chevavanen som jag och en kompis hade tillsammans.
Den ser ut att ha bra vinteregenskaper i alla fall! 🤣

Eller kanske ”ett tappat sug” låter mer korrekt.
Jag tänker på det här med klockor…
ÄR det så jävla kul egentligen?!?…Helt ärligt, tycker ni det?..
Men vad sjutton skriver jag?!? Är jag helt från vettet?!? Missförstå mig rätt.. Jag älskar mina klockor, byter så ofta jag kan. Älskar omväxlingen! Därav min spretande ”samling”. Faller oftast för det ”ytliga” när det gäller klockor. Gillar jag hur den ser ut och känns så är jag inte jättebrydd över vad det sitter för verk i den eller så. Kanske därför jag aldrig lyckats få någon ”röd tråd” i mitt samlande. Har försökt må ni tro!!..
Ett tag fick jag för mig att det bara skulle vara kronografer. En annan gång hade jag 8 klockor med mer eller mindre orange inslag. Nu har jag väl 2-3 stycken. I starten var det fullt av Glycine i lådan. Så fullt att jag en gång köpte en klocka som jag redan hade en likadan av… Då började jag om lite.. Glycine klockorna såldes..
Det närmaste av någon ordning är väl att jag vid något tillfälle kom på att jag skulle ha 2 klockor av varje tillverkare som jag ägde en klocka av. Den tanken skulle jag ju faktiskt kunna bygga vidare på. Tror bara jag behöver en Panna,en IWC och en Glashütte till så är jag i hamn med det projektet..:)
Här har vi ett par!!
0A247B62-94ED-4F31-9CC3-CD4A8DB20BBC.jpeg

Blir Heritage idag!!
Men det jag var inne på i början, det där med den tappade sugen, eller sügen som några kända forumprofiler skulle säga. Det är att det knappt känns möjligt att ”växla upp” numera om ni är med på vad jag menar. För ett antal år sedan kunde man ju sälja av några klockor och köpa en dyrare som man spanat på. Det är ju i princip omöjligt idag… Om man nu inte lyckas landa en klocka man vill ha direkt från butik. Men helt ärligt. Hur ofta händer det?…
För egen del fastnade jag tidigt för Patek 5712. För mig är det en makalöst vacker klocka. Det fanns en tid där jag faktiskt skulle kunnat köpa en, iofs skulle det tagit en rejäl hacka sparpengar OCH alla mina klockor. Det hade i så här i backspegeln helt klart varit värt det!! Infalla fall ekonomiskt..
Men så var det ju det här med mångfalden… Hade jag kunnat leva med bara en enda klocka?… Ett tag i alla fall ;-)
Men nu!!! Finns ju inte en möjlighet. Det skulle ju inte bara kosta alla mina klockor utan huset skulle ju behöva ryka också!! :) Helt galet!!
Men härligt för er som har en!! Verkligen!! Jag menar det!! Jag e inte bitter!!! Nä då… :-/
Bara att glömma det där, jag är för fattig och snål.. Får leva med de jag har och hitta kickar i de lägre prisklasserna.
Hade faktiskt hoppats på att starta tråden med en nykomling idag men det får bli ett senare inlägg med den skönheten istället.

Glöm mitt gnällande nu och ha en härlig helg mina vänner!!!

PS: Ser jag några inlägg med 5712:eek:r SÅ RADERAR JAG DEM DIREKT!!! ;-)
Kul läsning. Trevlig helg. 👍

7724105D-204D-497B-9B06-DAFDD8FD19CB (1).jpeg

...då så här kommer fortsättningen herr @RicVin. Dagens legobitarna blev ett flygplan.I skolådan fann jag en grön Casioak klockbyte och till kvällsspis blev det en god "spisy" thaisallad med kyckling och möjligen en eller två Singha beer därtill. Frun och jag längtade ju öster ut i vintermörkret som jag skrev tidigare.Ha,re gott // :pompus:
(Ps var tvungen att rota fram Casion ,eftersom han som bestämmer tråden, har köpt en grön Casiooak!;););) )
Makalöst snygg klocka!! :)

Ikväll åkte dj på, har använt den 1-2 ggr på två månader, eller nått.. har som många andra fått ett grovt svalnat intresse. Har mestadels gått klocklös.
Men är det här vändningen, återkomsten?Eller så är det ett kort, högst tillfälligt återfall.

6F981167-D45A-4C9D-970B-A0045C2042FA.jpeg

Handbollen är slut så nu tar vi ikapp På spåret. En riktig galen fredag 👵🏼

Tillbaka
Topp