• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 3/6 ”Många bilder blev det…”

TGIF!! Äntligen!!
Kul att det gick bra @RicVin. Som förväntat såklart.
Önskar er alla en fortsatt fantastiskt fredag och underbar helg!
20220603_194400.jpg

Kul att följa ditt bröllopsfotograferingsprojekt @RicVin . Det är riktigt svårt så all heder då det kräver en hel del mod. Det får mig att tänka på ett uttryck som jag hörde för fyrtio år sedan. - Skillnaden mellan en bra amatörkonstnär och ett proffs är att proffset har en högre lägstanivå för denne har råd att kasta de sämsta. Amatören måste sälja alla för att överleva. Det kanske inte stämmer in riktigt lika bra idag på digitalkameror som kan ta flera bilder/sekund men essensen finns kvar, att man ska kasta de sämsta och bara visa upp de allra bästa. Det svåra enligt mig är att se vilka som ska sparas och vilka som ska slängas då bilder kan vara bra och dåligt ur så många perspektiv. Med bilder i rå-format finns det mycket att göra i Lightroom, vilket är både roligt och lärorikt.

Trevlig långhelg alla klocksnacksmedlemmar! :heart:

IMG_3445.JPG

IMG_9792 (1).jpeg

En bild herr @RicVin och det var lätt att sortera för mig ! Det är ju fredag och uret är över 15:00. Ha´re bäst och du kommer säkert njuta av ett glas eller två "Toscana" senare idag. // :pompus:
Visst blev det lite rött. Men det blev rapparvin från Piemonte idag… Skål!!
EDDF2C21-4CAB-491A-B4CB-45B7220DD8A5.jpeg

Blev ett klockbyte till kvällen också…

Trevlig helg @RicVin och alla klocksnackare! Sorry att jag inte hann in igår, har haft så sjukt mycket att göra, men med lite god vilja så är det fortfarande fredag kl 05:45 lördag morgon. Själv tycker jag fotoredigering är sjukt tråkigt så jag önskar dig lycka till @RicVin. Stressig fredag med alldeles för mycket att stå i, följt av en kväll på restaurangen där vi var full (läs överbokade). Hem för 3 timmars sömn och nu på väg till Aten för en vecka.
BC2791E2-6EBF-46AC-989B-412EA0D6BBFE.jpeg

Å när de dansar så står de ju inte still direkt… Det faller ju på sin egen orimlighet!! Det förstår jag ju..
Men det gör det faktiskt skitsvårt att få någorlunda skarpa bilder…:-/
Har haft samma problem men kommit fram till att det bästa är att försöka ha en eller två "fasta fokuspunkter" men med lång slutartid så du får lite liv i bilden. Skärpan får vara skundär. Men.... det är lättare sagt än gjort förstår precis vad du menar. Men är övertygad om att bilderna blev grymma och brudparet blir nöjda. Alltid lätt att vara självkritisk. 🙂

Fortsatt trevlig nationaldagshelg till alla!

Tillbaka
Topp