• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 30/7 by Jabla and the yellow INOX

jabla

Sarlacc
2-Faktor
Detta är faktiskt andra gången jag startar en fredagstråd och till en början ökade pressen för varje ny trådstartare men @A.Edfalk tog ned det hela på jorden igen förra veckan. Stort tack för det!

När jag efter flera år äntligen skiftade till länk igen på den gula började jag fundera på hur länge jag haft klockan och allt vi varit med om.

länk.jpg

Då visade det sig att det är nästan exakt fem år sedan jag misshandlade klockan för första gången efter att den blivit min. Det började som en passaround med "försiktiga" tester av om den tål vad som utlovats.

före.jpg

För er som inte hänger med kan ni läsa här hur det gick till innan den blev min:

Resten är episk historia och man kan ju försiktigt säga att det ballade UR ibland.

Efter.jpg

Vad jag vill säga med det här är att det handlar om att överleva och där kan våra bidrag till BCF kan göra stor skillnad
för barn med cancer. Just nu är det mindre än 78000:- tills vi på KS samlat in en ofattbar fuckin Mille så klicka på länken
och gör en insats du med!

Hoppas ni ursäktar att jag postar i början på dygnet men jag vill ge alla oss kvällspigga en ärlig chans att komma först i
en fredagstråd utan att ställa väckarklockan.

20210730_020959.jpg

Trevlig helg på er allihopa!

Tyvärr är det inte så att det ät bara jag som är morgonpigg, så här är det att bli pensionär, man vaknar flera gånger under natten och behöver gå på hemlighuset!

Härligt inlägg min vän, och jag är helt med dig när det kommer till att slänga in en slant till BCF, även jag påpekade detta i min fredagstråd aTT vi var nära att spräcka Millen i Klocksnacks insamlingstråd!

Önskar @jabla och aLLa andra KLOCKSNACKARE en mycket trevlig fredag och jätte skön helg, själva ska jag nog göra så lite som möjligt tror jag, kolla på några Hajrullar känns det som....

0FC002B6-DABA-4856-B2DF-7D31FF7EDFF9.jpeg

Senast ändrad:
Så pass tidigt att jag inte ens fått på någon klocka på armen... Ska välja vilket fredagsguld som ska få förgylla dagen. Sedan blir det att omgående gå och sätta på det ytterst välbehövliga kaffet. Trevlig fredag på er alla!
Tillägg: @jabla tack för påminnelsen om BCF!
63BFE9DB-F7B9-4D7B-96BD-05B0A0C019D7.jpeg

Senast ändrad:
IMG_9320.jpeg

Godmorgon @jabla och övriga klocksnackare. Idag är det ju fredag och @RicVin tar igen sig fortfarande eller hur var det? Men 30 juli 2003 klockan 09.05 Mexikansk tid så rullade den sista Volkswagen Typ 1 ut ifrån fabriken i Mexico.Totalt tillverkades det 21.429.490 bilar av denna biltyp i hela världen sedan 1938. Självklart vet ju alla vad en ”bubbla” är ,eller hur! Ha nu en trevlig helg och kanske någon av Er kommer att åka i en bubbla i någon form under helgen. Ha,re gott //🦊
(Ps: Verkligen uppe före tuppen idag. Kanonstart på banan och måste vara färdig före kl 0830 med klippningen!)

Senast ändrad:
Det är inte bara @Affe som behöver gå upp om natten/tidiga morgonen ... ;)

Jag firade 8 år på KS igår (se separat tråd) så en vecka med den klocka som fick ner mig i träsket och, på min sons inrådan, registrera mig på KS är ju passande.

Ha som vanligt en bra fredag och en minst lika bra helg!

IWC M 2021-07-30 (blixt).jpg

God morgon @jabla och alla KlockSnackare. Tack för en trevlig trådstart, trevligt att träffa din INOX igen. Det var en tråd med gastkramande spänning, när det begav sig. Hos mig har vädergudarna bestämt att det funkar bra med fredagsguld, under en filt i soffan, och läsa klart en god bok.
Trevlig helg!
DSC_9965.jpg

Tillbaka
Topp