Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fredagen började med fredagsguldet i vanlig ordning och avslutades med en glad överraskning hos krons efter ett spontanbesök![]()
![]()
Jag har historik och varit på listan ett tag men visste inte att det fanns inne nu till mig. Jag åkte dit för annat denna gång så det blev extra kul!Hoppsan,
finns dem tillgängliga vid spontan besök eller krävdes det annan investering/historik?
Grattis i vilket fall till ett grymt ur![]()
Är den där 34mm?Utstämplad och utloggad! Pizzan är i ugnen!![]()
Yes box!Är den där 34mm?
Sambon är ute efter någon rolig dykare.Yes box!
Så här ser den ut på 14,5 cm handled (arkivbilder från i somras).Sambon är ute efter någon rolig dykare.
Tack!
Tack! Ska visa henneSå här ser den ut på 14,5 cm handled (arkivbilder från i somras).
![]()
![]()
Den är bra![]()
Trevlig helg @RicVin, dina fredagstrådar är magiska och levererar allt som oftast ett leende på läpparnaEller jag tror i alla fall att jag förbättrat mina chanser avsevärt!!
Frugan har hårdnackat, ända sedan vi började träffas ngn gång på 80-talet hävdat att Lagerfeld är ”da shit”!! Många år höll jag med.
Men sen vidgade jag mina vyer. Gällande parfym alltså. Frugan är densamma. Är ju inte riktigt i samma klass som herrarna i ”KS stora parfymtråd” men nog har man tömt ett å annat taxfree fynd!!
Men oavsett om det var dofter från Dior, Boss eller annat som var hett just vid inköpsstället så var det samma visa..”Jo då den är OK men den luktar inte lika gott som…” Ja ni vet ju vad…
På senare år har det passerat en jävla massa Acqua Di Parma, brukar vara säkra kort i princip varenda pava. De duger men ”inte lika…” Ni fattar. Har gjort några riktiga felsteg också. De två värsta är Tom Ford Tobacco Vanille och ngt från Prada. Tobacco Vanille tycker jag själv doftar vansinnigt gott. Tyvärr doftar den även mycket JÄVLIGT mycket till och med. Fick ju lämna kavajerna på tvätt varje gång jag använde doften. Det höll 2 veckor sen sa frugan stopp!! Den framkallande huvudvärk tydligen. Det vill man ju inte så den såldes!!
Tror det var ungefär samma lögn som jag körde med när vi flyttade ihop. Jag sa att jag var allergisk mot katter för att slippa hennes galna katt… Det har hon inte riktigt glömt än…;-)
Men nu jävlar!! Nu är den hemma!!
BAM!!!
![]()
Var ju bara tvungen att matcha färgen med PO chronon!!!
Igår kom den! Så när det lilla livet kliver ur sängen om en stund kommer huset, och jag fullkomligt osa 80-tal!!!
Hoppas att de inte ändrat allt för mycket på ingredienserna sen det begav sig. Det komme lilla hjärtat garanterat att märka av…
Nåja, blir den utdömd så får jag använda den till att skrämma vildsvinen med vid nästa attack.
Det var så jag gjorde mitt andra ”snedsteg”… För ngt år sedan hade vi grisar som bråkade på tomten några nätter. En natt när jag varit ute och jagat iväg dem 2 gånger så kom jag på att jag läst att de inte gillade starka dofter. Särkilt inte människodofter. Vad kan dofta mer människa än Prada Luna Rossa tänkte jag!! Sagt å gjort, efter andra vildsvinsjakten fram på nattkröken så kläckte jag den smarta idén att riva tygbitar och dränka dem i parfym för att hänga runt om i trädgården. Man tänker inte så bra mitt i natten. I alla fall inte jag… Så när jag rivit sönder ett lakan i lämpliga bitar så tänkte jag att det är ju mörkt,kallt å jävligt ute så bäst att förbereda så mycket jag kan inne… Bad idea…
Jag la upp tygbitarna på diskbänken och gick loss med Pradapavan!! Vår diskbänk är av trä… Det slutade inte dofta Prada i huset förrän jag slipade om skiten. Jag kan än idag inte lukta på flaskan ens!!! Men jag har kvar den. Den är skitbra att använda när man ska forma till ett nytt klockarmband. Blir en perfekt böj för min handled om man spänner på klockan runt pavan.
Man får inte vara dum!!;-)
Nog svamlat, ha en härlig helg mina vänner. Ta det lugnt med parfymen, det finns folk som är allergiska!!
Ta hand om varandra!!
Jo, det blev ett inlägg till. Kvällswirren.Telefonjävel..
Eftersom jag ofrivilligt råkade kapa åt mig ett extra inlägg på åtråvärda sidan ett... Så slänger jag upp bild på kvälls och det som kanske även blir helgklockan. Kanske det blir en på sista sidan också, @jabla
Trevligt att den finns i lite mindre storlek, då ser det ju vettigt ut på lite smalare handleder!Så här ser den ut på 14,5 cm handled (arkivbilder från i somras).
![]()
![]()
Den är bra![]()