• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 4/7 ”Home sweet home!..”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske varit lämpligare att ha ngt om 4:th of July i rubriken? Men stollen på andra sidan Atlanten får ju så mycket rubriker ändå dessa tider…
Nä, då är det mer intressant att yours truly kommit hem efter ett gäng dagar i Holland. I en liten stad som heter Tilburg närmare bestämt. Vi har vår service och Europa logistik där så vi har har haft ett möte med distributörer där. Saaaaatan vad varmt det var första delen av veckan… 36-37 grader. Onsdagkvällen kom en kort regn och åskskur vilket gjorde att temperaturen sjönk ca 20 grader :) Tisdag kväll stod det 37 grader vid hotellet. När jag kom hem på onsdagen stod det 18!!
Fin stad för övrigt… Ett litet hamnområde som heter Plus Haven. Lite som Maren i Södertälje men bättre utnyttjat. Kanske blir ändring nu med ombyggnaden, Stordalen håller ju på med ett högt hotell på kajen bland annat…
IMG_5684.jpeg
IMG_5682.jpeg
IMG_5685.jpeg
IMG_5680.jpeg
IMG_5683.jpeg
IMG_5688.jpeg
IMG_5686.jpeg
IMG_5687.jpeg

Fick bli skärmdumpar på ovan. Kanske ser ut som skit…:-(

Men nu är man hemma igen. Som vanligt på semestern så förvandlar frun matrummet till ateljé… Det duger inte att använda det gamla gymet som hon ändå ockuperat med målar grejer… Nåja, happy wife happy life säger man ju…;-)
IMG_5678.jpeg

Blir reseklockan idag också. I alla fall till att börja med. Har haft lite sovmorgon 🤪

Trevlig helg mina vänner!!

Bilagor

• IMG_5681.jpeg
    IMG_5681.jpeg
    93.1 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
TGIF!

Det fortsätter och vara en riktig pissig SOMMAR 🌧️🌦️

I tisdags så hade vi väl runt 27 grader här, men dom senaste dagarna har det regnat satan och varit + 15. Dock så ska det vara fint väder idag, men så kommer det att börja regna både lördag och söndag! Såg iaf lovande ut tidigare i morse.

IMG_8864.png

Förra helgen gick åt att hjälpa till och tömma en lägenhet, blev en 2 dagars! Så denna helgen kommer jag att bara ta det lugnt. Fick några klockor med mig hem som TACK för hjälpen när vi röjde ur ett dödsbo! Blir nog att lägga lite tid på dessa klockor, putsa upp och byta lite batterier på dom som behöver"

IMG_8865.png

Ha en skön Fredag och en jätte trevlig helg aLLa KLOCKSNACKARE! "

IMG_8876.jpeg

Senast ändrad:
Man får passa sig för värmen. Tänker på alla jag känner som får värmeslag med diarréer i Spanien. Man följer stegräknaren utan att ta hänsyn till temperatur. Det är farligt. Spanjorerna skakar på huvudet åt turisterna som köpt sommarbostäder utan att ta till sig lokal kultur, kunskap och språket lär man sig inte så viktig information går en förbi. Tacka vettja svensk sommar med kyliga bad i älvar och djupa sjöar. Ha en trevlig fredag alla! Nu blir det till att ta hand om nerblåsta trädgrenar efter den starka vinden i går. Njut av värmen men tänk efter före.

IMG_5084.jpeg
IMG_3555.jpeg
IMG_4897.jpeg
IMG_4829.jpeg
IMG_4773.jpeg
IMG_4759.jpeg
IMG_4769.jpeg
IMG_4784.jpeg

Tillbaka
Topp