• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 5/2 “Nä, Nu blir det andra bullar!...”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vilken underbar vecka!! Vitt,kallt,vackert!!
Låt det snöa bara!! Kom igen kung Bore!!
E007D6A5-513A-4AB7-9C24-D6A8AC20D4E2.jpeg

Jo, jag har tagit år mig lite av förra veckans kritik... Det ÄR vackert och härligt med snö!!! Tar tillbaka ALLT jag gnällde om förra veckan. Vill nog dessutom inte bli statsminister. Lite synd när @Staafen gjort sån fin skylt.
F74AE02A-77F1-473D-9BD6-46979F8A0363.jpeg

Men jag kanske ändrar mig någon gång framöver. Jag spar denna!!
Kör Glashütte med snövit tavla idag för att mana fram ytterligare några decimeter av detta vita fluff!!!
5D047595-206B-465A-89E5-F84DE9BCAD72.jpeg

Jag skiter i om det kommer en halvmeter till faktiskt. Jag tror dock min fru blir förbannad på riktigt. Undertecknad har nämnligen sett till att få några stygn på näsan vilket har gjort att jag har skottningsförbud!!

Faktisk förbud mot allt som har med tyngre fysiskt arbete att göra!!! Typ dammsugning, tömma tvättmaskin eller skura toaletten.. Och så skottning då!!!

Let it snow!!! :)

Ha en härlig helg och ta hand om er!!

Godmorgon KS! Här är det kallt och massor av snö men det gör inget alls eftersom jag har husarrest... eller nja kanske inte i ordets rätta bemärkelse men jobbar iaf hemma och gjort så alldeles för länge. Känner att lite ”RedRum”
3B870E54-AC90-45FC-ABE2-6F72F149914D.jpeg

kanske kan liva upp stämningen iaf för mig...
16B754C0-5070-4746-99F9-E33634CBC042.jpeg

Passas som vanligt på att hälsa mina vårdare @RicVin och Dr @Denke som kontrollerar medicinering, vänner, troll, sökmotorer och smurfarna därute en trevlig varm helg!

Senast ändrad:
IMG_3966.jpeg

Godmorgon @RicVin och alla andra vakna klocksnackare. Fredag och givetvis på spåret i kväll. Därav mitt klockval. Agata och Agda har namnsdag. Tittar vi lite bakåt i tiden så 5 feb 1818 alltså för 203 år sedan så tillträder Marskalk Jean Baptiste Bernadotte som kung av Sverige under regentnamnet Karl XIV Johan och som kung av Norge under namnet Karl III Johan.
De var det hele, glöm nu inte bort att vila upp Er i helgen och ta hand om nära och kära. Ha,det//

Här på västkusten är vi inte vana vid -11°C. Jag hade svärmors gamla Toyota till jobbet idag. Ingen rattvärme, ingen bensinvärmare på timer - då blir det till att ratta i tumvantar och dunjacka. Jaja - det funkar ju det också.

Trevlig helg på er!!
B3B411C7-4C83-4F4F-A341-EE736897B88D.jpeg

Tillbaka
Topp