• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 7/2 ”Morrn morrn från Istanbul..!!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller ”Istanbul'dan günaydın” kanske passar bättre.
0D914E38-A4D2-4ECB-95FE-013552DA410F.jpeg

Bilden är från igår kväll dock..

Som ni minns skulle jag ju på kickoff hit ner den gångna veckan. Det flöt på bra men liiite jobbigt att starta varje dags möten kl 08:00 här. Det är ju 06:00 i kropp å knopp vilket betyder att man måste upp hantverkartidigt… Det är inte kul!!
Inte om man druckit hojtarolja på kvällarna…😫
Nåja, kickoffen är över så nu är det semester och weekend i Istanbul. Har ni några tips på att göra, var man ska äta mm mm så delge gärna!!
Hotellrumsutsikten över en gammal i princip nedlagd flygplats har ersatts med en betydligt magnifikare sådan.
IMG_4461.jpeg

IMG_4460.jpeg

Tror nog det är en av de bättre hotellutsikter jag upplevt.
Idag ska vi traska över bron för att utforska de där kupolerna och tornen lite närmare. Kanske köpa lite Sumak i bazaren, ta en kopp the i ngt gathörn mm mm.
Hoppas bara att vi slipper snö,regn och snålblåst som vi hade heeeela jävla dagen igår…
Va faan! Vi trodden man skulle kunna sitta ute å mysa i ngn tunn jacka. Fan heller! Svinkallt. Till och med kollegorna från Lule shoppade halsdukar och handskar igår 🤪 Så det är inte bara jag som är frussen…
Men men, det får gå oavsett väder. Det får vi också.. Vi siktar på minst 20 000 steg idag. Igår blev det typ 14000 på bara en eftermiddag. Bör gå..

Ha en härlig helg mina vänner! Det ska vi försöka ha och det börjar bra även om vädret jävlas med jämna mellanrum 🤪

IMG_2746.jpeg

God morgon @RicVin och övriga KlockSnackare. Lite kuriosa denna fredag! Den 7 februari 1314 hängdes en folkilsken tjur i Paris.Tjuren hade stångat ihjäl en ung man och Parisparlamentet dömde tjuren till att hängas för sitt brott. Ha´re bäst, jättetrevlig helg dock ja ni vet. Glöm inte bort de nära å kära//🧐

Senast ändrad:
TGIF!

Satan i gatan vad trött jag är på på hattandet av vädret! Ena dagen 10-12 minus grader, andra dagen flera plusgrader, så det blir värsta skridskobanan! Nä…nu vill jag bara att våren ska komma, och efter det sommaren!

Känns som att helgen kan bli relativt lugn, eventuellt gå på något Loppisställe och kolla lite vinylskivor! Jaja…vi får väl se vad Los Tantos har i sitt sköte!

" Ha en skön FREDAG och en jätte trevlig helg aLLa KLOCKSNACKARE! "

IMG_5644.png

God förvirrad fredag på er ALLA goa KSare :)
Här i sydöstra hörnet av vårt avlånga land råder det full förvirring idag (och antagligen även nästkommande vecka) pga årets inventering här på jobbet.
Men men, förutom att vi ska jobba imorrn förmiddag ska det banne mig firas helg iaf :D
För vi vet ju alla att: En fluga gör ju ingen sommar, men korven den har två👍😁

IMG_20250207_073559.jpg

På 90-talet var jag i Istanbul med min käre far och en vän. Jag minns som igår hur utstirrad jag kände mig som naturligt blond längs shoppinggatorna 😂 Minns också att jag där fick sätta mitt lokalsinne på prov för första gången i livet när vi gick runt i Bazaaren.

Trevlig helg alla!

IMG_3423.jpeg

Ledig dag, Pyamas & en Sinn! Perfekt start på dagen!

IMG_3847.jpeg

Ny dag, nytt kaffe, annan klocka, samma kök. Men i morse var det andra bullar i ugnen. Gick upp strax efter 05 och begav mig tillsammans med hustrun till SATS för att testa nåt spinningpass med en bildskärm. Har inte varit så illamående sen jag åkte bandvagn på 90-talet. Nej cykling är cykling och även om jag gillar interaktiv cykling (zwift) så var detta en total one off. Men jag har iaf redan löst fredagsfysen på denna sista vardag innan moder staten återtar mig i tjänst fast hos annan organisation. Och så är det Le Crunch i morgon, Eng v Fra i 6 nations. Vilken helg detta kommer bli 🫶🏻

Tillbaka
Topp