• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️ 8/5 ”Brynja eller INTE brynja??...”

Klädd för kvällens middag! Om de har hyffs nog att lägga märke till min Navitimer-kopia så ska de få en föreläsning om Helmut Sinn vare sig de vill eller inte :D

IMG_20200508_154845.jpg

Senast ändrad:
Det är frågan... Alltså jag talar inte om det överkroppsplagg herrar i min ålder bär njutningsfullt tillsammans med mjukisbyxor eller kanske bara kalsonger...
Inte heller det överkroppsplagg som Arn och hans vänner bar under korstågen... De måste luktat mumma de pöjkarna.
Inge Acqua di Parma där inte...
Nej nej.. Inte då!
Jag talar såklart om klockvärldens motsvarighet...Meshet!
Många verkar ha en mycket bestämd åsikt om huruvida ett mesh lämpar sig på en klocka eller inte...
Jag tillägnar dagens tråd till meshets förespråkare numero uno här på KS allas vår @TiE
Here you go!! NJUT!!!!
2C2275DA-3181-4326-989B-25EAAAD8E0C1.jpeg
Skämt åsido... Även om jag faktiskt tycker mesh är ganska snyggt. Även på min och frugans Sjöö Sandström klockor så fattar jag att det inte är för vem som helst...
Det är väl nästan bara Ploppen som alla kan säga att ”den är tokbra på mesh”!!!
Men helt ärligt så är det nog den mest obekväma klocka jag burit på mesh. Missförstå mig rätt..
Jag älskade min PloProf!! Hatar mig själv för att jag sålde den. (2 gånger också..)Men den var fan så mycket bekvämare på gummi.. Klockan i sig är ju rätt... Stabil om man säger så. Ni som har fingrat på ett nyare Omega mesh vet att de också är minst sagt stabila!! Tillsammans blir det en pjäs som väger en del..:)
Lägg till en varm sommardag så har du 2kg klocka som åker upp och ner på din svettiga arm tills det blir blodvite. Om man då inte snörper åt meshet så man riskerar blodtstopp i handen såklart.
Men coolt som faan är det!! Har inte fått så mycket positiva kommentarer om någon klocka vare sig förr eller senare..
Både från män och kvinnor!!

Jag börjar dock få lite kalla fötter gällande våra Sjöö Sandström combos med mesh. Har fått några skumma sms från ledningen om att man inte ser med blida ögon på användande av icke fabriksmonterad utrustning på klockorna. Igår kväll tyckte jag att jag såg en Sjöö Sandström stripad bil åka förbi med släckta lyktor...
Bör jag vara orolig @Sjöö Sandström ;-)
Ha nu en härlig helg !
Ta hand om er!!!
Jag tycker det är dödssnyggt. Kanske byter till min meshSeiko senare men jag inledde dagen med skjorta i linne och Nezumi på läder. Ha en fin fredag!
E95FABDC-EA7A-4E7B-946C-DFEADF0DA904.jpeg

Gjort exakt samma resa som dig med ploppen.. (sålt 2 ggr) funkar fan inte på mesh i längden för de gör så jäkla ont...de är verkligen den klocka jag älskat mest av alla men tror inte tredje gången gillt funkar i de här läget :-/
CCB8E0E5-E58E-4421-B73F-EA56B90C30DA.jpeg

Tillbaka
Topp