• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️19/1 ”Here we go again..!!”

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är ju helt gaaalet vad fort veckorna fladdrar förbi😱😱😱
Det var ju bara häromdagen jag skrev förra tråden?!?
Måste fan sätta mig in i AI så att jag får lite hjälp med inspo när det gäller innehållet…
Eller ska jag helt enkelt börja återbruka?.. Det är ju ingen dum idé när det gäller annat, så återbruk kanske är bättre än AI..? Bör ju kunna hitta en eller annan tråd som är värd att posta igen. Knappast någon som kommer märka?…
Eller bättre å bättre .. Kanske är mer rätt att skriva att återbruk är något jag i alla fall begriper..🤪
Nåja, något som är säkert är att AI kommer inte hjälpa mig med något val av klocka.
I alla fall inte idag.. Redan bestämt mig!!
Det är Dweller som gäller!!
IMG_0315.jpeg

Ta hand om er där ute i kylan!!

TGIF!

Skönt att det är helg faktiskt, blev lite för hård start på jobbveckan efter att man var hemma i 2 veckor p.g.a sjukdom! Denna veckan har inneburit alldeles för mycket snö och kallt väder! Idag på morgonen så har vi - 27 och så ska det tydligen bli ännu kallare i morgon lördag. Så det blir att hålla sig inne hela helgen känns det som.

" Ha en skön FREDAG och en jätte trevlig aLLa KLOCKSNACKARE! "

img_2255-jpeg.2454802

IMG_6177.jpeg

Godmorgon @RicVin och övriga KlockSnackare.19 januari 1943 sjösattes ett fartyg i Göteborg som skulle tillhöra Svenska Flottan ända till 1980. Nämligen minfartyget HMS Älvsnabben eller som i folkmun blev kallad”Älvsnapsen” efter hemkomst från en av fartygets långresor och tullen gjorde ett stort beslag av sprit ombord .Trevligt helg allihopa å ha `re bra och glöm inte bort nära och kära// 🧐

Trevlig helg alla på KS!
I veckan ramlade min 60-års present in, ett år försent :)
39mm varianten har varit omöjlig att få tag i sedan några YT kanaler började hissa modellen och företaget bakom.
Kan bara säga att allt de sa är sant. Hanhart tillverkar tydligen lika många klockor per år som en limited edition från Seiko.
Gillar också att de fortfarande är ett familjeföretag.
IMG_2139.jpeg

z4HFBLR.jpg

3iU4C70.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp