• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️27/5 ”Nu börjar det faktiskt bli lite pirrigt…!”

Gott fredag watch lovers
IMG20220527085310-01.jpeg

Senast ändrad:
Lycka till bäste @RicVin, det kommer gå toppen! Jag har fått frågan om att fota bröllop med men har inte vågat tacka ja. 😂
Jag förstår dig. Å andra sidan så ser jag inget tokigt i att tacka ja så länge alla inblandade vet förutsättningarna… Det är oftast roligare att tacka ja än att tacka nej..
Men med det sagt så är jag en smula nervös…;-)

Jag förstår dig. Å andra sidan så ser jag inget tokigt i att tacka ja så länge alla inblandade vet förutsättningarna… Det är oftast roligare att tacka ja än att tacka nej..
Men med det sagt så är jag en smula nervös…;-)
Jag tycker att du gjorde helt rätt som tackade ja, det kommer gå galant! Jag har väldigt dåligt med energi just nu och orkar knappt gå på toa så att fota ett bröllop känns uteslutet. Samt att jag inte känner de som gifter sig.

Jag tycker att du gjorde helt rätt som tackade ja, det kommer gå galant! Jag har väldigt dåligt med energi just nu och orkar knappt gå på toa så att fota ett bröllop känns uteslutet. Samt att jag inte känner de som gifter sig.
Tack för peppen!!! Det förstår jag mycket väl!! Hoppas du piggnar till snart! Jag hade nog inte heller tackat ja till att fota ett helt okänt par. Eller ”nog”… Jag hade aldrig nappat på det :)

Friskt vågat är hälften vunnet @RicVin ! Men klokt med två hus och olika brännvidder för att kunna fånga ögonblicket. Blixt är ju inte lika viktigt idag med de ljuskänsliga sensorerna men bra blixt och diffusers etc är nog bra att ha i bakfickan. Om man nu kan blixttekniken bra ... en ihopfällbar rund reflexskärm som någon kan bistå med kan ju också göra underverk för ljuset på porträttbilderna. Lycka till!
20220527_091908-01.jpeg

Friskt vågat är hälften vunnet @RicVin ! Men klokt med två hus och olika brännvidder för att kunna fånga ögonblicket. Blixt är ju inte lika viktigt idag med de ljuskänsliga sensorerna men bra blixt och diffusers etc är nog bra att ha i bakfickan. Om man nu kan blixttekniken bra ... en ihopfällbar rund reflexskärm som någon kan bistå med kan ju också göra underverk för ljuset på porträttbilderna. Lycka till!
20220527_091908-01.jpeg
Tack för input!! Har lånat ett likadant kamerahus som min egen. Då kan jag använda egna objektiv vilket känns tryggt ! Blixt har jag, kan jag blixttekniken bra?… Nope..:) Så jag hoppas slippa använda den..;-)
Reflexskärm har jag faktiskt ingen… Får bli till ”nästa” gång…

Tillbaka
Topp