• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™️27/5 ”Nu börjar det faktiskt bli lite pirrigt…!”

Go fredag och trevlig helg på er alla härliga KSare!
Här har vi ingen nervositet!
Svärfar har redan klappat ihop mentalt ett par gånger över att flytta efter 45 år i huset…
Själv kämpar jag på med snabeldraken i ett nästan tomt hus.
Jag tror du kommer att naila jobbet som bröllopsfotograf, @RicVin !
💯👍
EE31EA9D-9027-4972-AFF3-0B7AABF40E90.jpeg

Go fredag och trevlig helg på er alla härliga KSare!
Här har vi ingen nervositet!
Svärfar har redan klappat ihop mentalt ett par gånger över att flytta efter 45 år i huset…
Själv kämpar jag på med snabeldraken i ett nästan tomt hus.
Jag tror du kommer att naila jobbet som bröllopsfotograf, @RicVin !
💯👍
EE31EA9D-9027-4972-AFF3-0B7AABF40E90.jpeg
Tack för det!! Å tack för att du också använder ordet ”snabeldrake”!!! Trodde jag var ensam kvar i världen 🤣🤣🤣

Inte för att jag vill att det ska hända dig men jag har ett minne från en världsberömd fotograf inom sin genre (ej bröloppsfotografering ej porträtt), som tackade ja till att fotografera på ett bröllop. Det blev en flopp kan man säga och det fanns inget gömsle efter det. Så blir det inte den här gången men använd motorn, ta många bilder, visa bara de bästa. Glöm inte att alla vill vara med på minst en bild.

Trevlig helg alla fotografer!

8DAD1517-AED9-4F93-8166-3226529DE137.jpeg

Senast ändrad:
Hoppas det går bra med fotandet! Har fotat ett par bröllop, och det är i min tanke egentligen bara tre ögonblick man gärna kör lite extra; kyssen efter ”I do”, tårtskärning, och första dansen. Aldrig fotat mer än 700-800 bilder på ett helt bröllop tror jag, men kunderna har vart nöjda med att det 50-tal bilder jag leverat har vart hög klass och fångat känslan av dagen. Printat album är grejen :)

För egen del blev det 6 timmars körning på slingriga norge/värmlands-vägar idag för att överlämna present till kollega som fyllde jämnt. Väl värt! Nu sängläge med alla katter medan kaffet puttrar klart :)
42A8DE1B-ADAD-482D-81AD-62DC750DF8EE.jpeg

Lycka till @RicVin !! 9000 skott låter som sjukt mycket! Hälften kan nog vara realistiskt men fördelat på typ fyra kameror och två personer (däremot knappast högkvalitativt). Kul att köra igenom den plåtningen sedan. 🫣 Känns som att brudparet kommer få de bilderna som fotografen orkade titta sig igenom. Snabb autoredigering i light room och sedan printa ett par bilder och resten på digitalt.

Själv drog jag till med ett skott på min nya fina elastiska strap! Trevlig helg till er alla!
EF03CB99-BCA4-4CBC-B173-7D2DBBE26B41.jpeg

80D5CDCC-4306-44A6-9DCC-8608849B2FDE (1).jpeg

Då så. Grillen fick göra jobbet till fredagens kvällsspis. Marinerade kycklingspett med wokade strimlade grönsaker stod på menyn. Kall dryck därtill självklart. Ha´re bra och mätt är man ;) . //:pompus:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp