• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD™ 4/8 by laketwig – ”Andra gången gillt ...!”

laketwig

Pandion
2-Faktor
Jepp, det är faktiskt andra gången jag startar fredagstråden, den här gången var jag dock ombedd. Första gången var annandag jul 2014 då farbror @RicVin tog sovmorgon. På den tiden var den redan då oklara regeln att tråden skulle startas före 8:37 mot nuvarande 8:27, sen var det fritt fram för vem som helst att starta den. Jag tror jag väntade till ca 8:45 innan jag startade tråden, till allmän förvirring. Var rädd att jag skulle få skit för tilltaget men så blev inte fallet som tur var:

Jag brukar jämföra väntan på starten av fredagstråden med när Stenmark härjade som värst i skidbackarna, dvs Sverige står helt stilla. Idag slapp ni i alla fall att sitta och trycka på <F5> i närmare en timma och slita ner pekfingret, vilket kommer att synas nästa gång Sveriges BNP-siffror presenteras.

Longines 2023-08-04 (fredag 1).jpg

Ni som bara slänger in en stor bokstav för att knipa en tidig plats i tråden, för att sen uppdatera med text och bild, kommer att drabbas av dålig karma idag och under helgen. ;)

Ni övriga ska som vanligt ha en bra fredag och en minst lika bra helg! / laketwig

Longines 2023-08-04 (fredag 2).jpg

Haha...kunde inte ha uttryckt mig bättre själv, du har helt klart slagit huvudet på spiken när det kommer till vår kära Fredagstråd @laketwig ! Man ligger, sitter eller står och uppdaterar diskussion som en jävla MANIAC tills tråden har startat! Har tappat räkningen hur många gånger kollegan undrat vad FAN jag håller på med 😆

Önskar aLLa KLOCKSNACKARE en mycket trevlig Fredag och en jätteskön helg!!!

IMG_6682.png

Senast ändrad:
Strålande start @laketwig 👍🏼
Å tack för tillbakablicken.. 2014?! Var tar åren vägen?
Vill ni återigen höra/läsa om 8:27 regeln så kolla tråden nästa vecka så ska jag förklara varför vi har det som vi har det…;-)

Men du blev ju lika lyckosam då som nu även om en del olyckskorpar tydligen trodde annat.
IMG_8721.png

Tji fick dom!!

IMG_8722.png

Kul att se att jag ägde min 312:a redan då…

IMG_8723.png

Kände att jag var tvungen att rekreera bilden från då. Nu är det annat trä än gran i vardagsrummet. Måleri av monteringsdetaljer till uteplatsfönster måste ske inom hus på grund av FAKKING JÄVLA SKITVÄDER!!!!!
IMG_8720.jpeg

Det kommer bli en såååååå varm och torr sommar. Oj oj oj. Alla måste köpa AC..
Fan heller, värmepumpen går ju för jämnan..
🤬

Skitsamma! En strykning efter frulle sen bär det av till barnbarnen för lite bus!!
Vi fick ju barnbarn nr två för några veckor sedan och igår la vi extra bubbel på kylning i väntan på nr 3…❤️

Ha en strålande helg mina vänner och stort stort TACK till laketwig @Lesa och @Affe för vikarierandet.
Bra jobbat!!
Nu ska vi se om jag kommer ihåg att starta tråden nästa vecka…..;-)

Tillbaka
Topp