Jepp, det är faktiskt andra gången jag startar fredagstråden, den här gången var jag dock ombedd. Första gången var annandag jul 2014 då farbror @RicVin tog sovmorgon. På den tiden var den redan då oklara regeln att tråden skulle startas före 8:37 mot nuvarande 8:27, sen var det fritt fram för vem som helst att starta den. Jag tror jag väntade till ca 8:45 innan jag startade tråden, till allmän förvirring. Var rädd att jag skulle få skit för tilltaget men så blev inte fallet som tur var:
klocksnack.se
Jag brukar jämföra väntan på starten av fredagstråden med när Stenmark härjade som värst i skidbackarna, dvs Sverige står helt stilla. Idag slapp ni i alla fall att sitta och trycka på <F5> i närmare en timma och slita ner pekfingret, vilket kommer att synas nästa gång Sveriges BNP-siffror presenteras.
Ni som bara slänger in en stor bokstav för att knipa en tidig plats i tråden, för att sen uppdatera med text och bild, kommer att drabbas av dålig karma idag och under helgen.
Ni övriga ska som vanligt ha en bra fredag och en minst lika bra helg! / laketwig
Det må vara annandag jul, men det är också FREDAG!!!
Här sitter man och förgäves letar efter fredagstråden. God fortsättning på er alla!

Jag brukar jämföra väntan på starten av fredagstråden med när Stenmark härjade som värst i skidbackarna, dvs Sverige står helt stilla. Idag slapp ni i alla fall att sitta och trycka på <F5> i närmare en timma och slita ner pekfingret, vilket kommer att synas nästa gång Sveriges BNP-siffror presenteras.
Ni som bara slänger in en stor bokstav för att knipa en tidig plats i tråden, för att sen uppdatera med text och bild, kommer att drabbas av dålig karma idag och under helgen.
Ni övriga ska som vanligt ha en bra fredag och en minst lika bra helg! / laketwig