Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är fruktansvärt, jag vet. Beklagar.Jag vill först och främst önska @RicVin en lång skön och härlig semester! Och så är det alltid kul att kunna få vara med och bidra till något bra! I år så drog vi in 9800Kr på denna auktion, stor applåd till alla inblandade tycker jag.
Jag fördömer cancer, cancer är skit och inte någon människa ska behöva få det aset. Men framför allt, barn ska inte behöva få cancer, barn ska få chansen att vara barn, och ha samma förutsättningar som alla normala kids som växer upp. Med ett litet bidrag då och då, så kan dessa barn få chansen att klara sig till vuxen ålder, då forskningen går framåt! Men för att det ska gå framåt, så behövs det resurser, och det kostar pengar. Så gör en god gärning, gå in och skänk en 10:a eller mer, det har alla råd med som hänger på detta forum. Om vi alla hjälps åt, så kan vi spräcka 1 miljoner inom kort! För tillfället så har det skrapats ihop 921,405kr av oss hör på KS, så det fattas bara 78595kr för att nå målet 1 mille!
Jaja…nu vänder vi blad och går vidare, men som sagt, glöm inte att gå in på länken nedan och släng in en slant.
https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/
Jag tänker dela med mig av två tankar som snurrar i huvudet just nu! Den ena är faktiskt riktigt kul. Den andra är raka motsatsen, den innebär bara en stor sorg och smärta, och redan nu så känns det riktigt tomt utan han.
Som vissa av er kanske snappade upp, så var jag på personalfest förra fredagen, där jag träffade min närmaste chef, men även VDn för detta företag jag börjat jobbat för (Gästrike fastigheter). En trevlig upplevelse, nu var detta möte inte på arbetstid, så det kan ha sin förklaring. En annan förklaring är att dom hade fått i sig en hel del glad-dricka.
Men, som vissa av er kanske har märkt, så har jag började jag jobba som fastighetsskötare/vaktmästare 17 maj, ett jobb jag trivs med faktiskt. Inte det glammigaste jobbet kanske, och definitivt inte det mest välbetalda jobb man har haft. Mina arbetsdagar kan se ut på olika sätt, ibland så får man fixa ett stopp i toaletten, en annan dag så byter man kran i köket, andra dagar installerar man en ny tvättmaskin i någon tvättstuga och vissa dagar så gör man en besiktning av en lägenhet inför en flytt. Men det är kul, jag gillar att vara i rörelse, men jag gillar framför allt att göra människor glada.
Just nu, så går mesta av min tid, till att skrapa bort gammal färg samt att måla, det är ett jävla målande, men det måste göras det också. Men vem är jag att klaga, jag får vara ute i friska luften, för på så satt så fixar man till en riktigt härlig klockbränna.
Är snart klar med första huset, ska på med en vända färg till, och så upp med rännorna,
One to go! Detta hus började jag skrapa på igår.
Ska även till och bygga ett nytt staket, och se till och måla om det gamla.
Hm…nog om detta! Det som jag egentligen skulle ta upp som är riktigt kul. Det är att chefen ville anställa mig och renovera fönster, och på så sätt så verkar detta leda till ett fast jobb. Det är ju skitkul, det är ju det som jag har tänkt att öppna egen firma med, att hålla på med fönster alltså, efter det att jag studerat 1 år som finsnickare och gått som lärling i 2-år med syfte att lära mig renovera/restaurera äldre fönster och dörrar. Det påtänkta jobbet skulle innebära en hel del resor, men va fan, det är helt OK för min del, jag får hålla på med något som jag gillar att göra och om det innebär en hel del resor, så kan det också vara kul. Kan ju leda till att man får chansen att träffa KLOCKSNACKARE i andra delar av landet. Men, det återstår och se hur det utvecklar sig, bollen är satt i rullning och vad det lider så får vi se vad detta tar vägen, så håll tummarna Klocksnackare för att detta går vägen.
Jaja…tanken med denna FREDAGSTRÅD, var från början bara att ta upp att jag hade väldans kul på jobbet, samt att jag eventuellt kommer att få en annan tjänst efter sista augusti. Nu hände det en tråkig sak i förrgår, och jag vill med denna Fredagstråd hylla en fin vän som gott ur tiden.
Jag kan vara en väldigt känslosam person, och vissa saker tär på mig mer än andra saker. I detta fallet så är jag smått förkrossad. Våran älskade Musse gick bort 7/9, han hade kämpat tappert i 10 månader, men i onsdags så orkade hans hjärta inte mer, så vi blev tvungna att åka till veterinären och ge han en spruta så han fick somna in. När vi var till veterinären i augusti förra året, så fick han domen 2 veckor kvar att leva. Det visade sig att han hade fått ett genetiskt hjärtfel (HCM). Men, katter har som sagt 7-liv, och han har varit med oss fram tills nu och verkat förbrukat 6 av dom.
När vi åkte därifrån, så fick vi FURIX utskrivet, som är vätskedrivande för att få bort vätskan som samlar sig i lungorna, utan denna medicin så hade han inte levt så länge han gjorde. Vi har haft täta kontakter med veterinären, tyvärr så har vi fått öka på dosen från 2 ggr om dagen till 3 ggr, men även ökat på hur mycket FURIX vi ger han. Han har varit pigg fram tills förra söndagen, dom sista dagarna har han mest legat och sovet. Han har ätit och druckit som han ska, men han har varit som sagt trött och bara sovit och sovit.
När jag kom hem i onsdags vid 16:00 tiden, så var han som han varit dom senaste dagarna, allmänt trött. Han och bullen gick ut i det fina vädret, Musen tuggade i sig lite gräs som han brukar göra när han är ute. Han får sin dos av FURIX, men strax efter så svängde det rejält och man såg att började må väldigt, väldigt dåligt. Det var inte ett svårt beslut att ta, trots att det tog emot. Vi ringde veterinären och fick en akut tid vid 20:00. Resan till vettisen var oerhört jobbig, tårarna rann både på mig och Los Tantos. Kan ha varit dom längsta 5 milen ever innan vi kom fram. När det var dags att injicera sprutan, så fick Klasse Klättermus ligga i mina armar när han väl somnade in, det kändes mest rätt att låta Musen vara trygg en sista gång. Vi bad även om en separat kremering och en urna med Klasses namn, när han är född och när han gick bort.
Från början har tankarna hela tiden varit på att veterinären skulle komma hem hit där vi bor när det var dags, att han skulle få somna in här hemma lilla Klasse. Men det fanns inget alternativ, allt gick så fort, och den veterinären var på semester, så det var ett helt rätt beslut vi tog.
" Tycker ett citat från Ronja Rövardotter är så fint, passar så väl in med vårat liv tillsammans, tror att det är i slutet av filmen, när Skalle-Per dör. Då säger Mattis, Han fattas mig, han fattas mig och det skär i bröstet, det är så jag känner mig just nu. "
Klasse var inte bara en katt, vi hade en väldigt djup och speciell vänskap, Los Tantos har faktiskt varit lite svartsjuk på våran relation det har hon själv berättat. Han har blivet en livskamrat, familjemedlem och en vapendragare. Han har funnits där och lyst upp dagar när man inte varit på topp. Det som gör Klasse så speciell, är att hans personlighet var väldigt mänsklig, trots att han var ett djur i detta fall en katt. Det här kanske låter sjukt för många, men han är sonen jag aldrig fick, och han kommer lämnat ett stort tomrum efter sig. Ni som har djur förstår vad jag menar.
Trots att det bara har gått lite mer än ett dygn, så saknar jag redan våra små rutiner. Varje morgon när jag gick upp, så satt han och vänta på mig. Då skulle man lyfta upp han i famnen, och bära omkring han i minst 5 minuter. Därefter så skulle han sättas ner på matbordet och få ett gäng kattgodisar. Samma procedur skulle genomföras när man kom hem från jobbet eller om man bara varit ute på något ärende i någon timma. Jag är helt säker på att Musse tittar ner just nu, från katthimlen och gör tassen upp, han vet om att vi gjorde det för hans eget bästa. Trots att han fick ett hjärtfel, så har han levt ett långt och härligt liv tror jag, Musse blev faktiskt 13,5 år.
Han kommer att finnas med i mitt hjärta resten av livet, och han kommer att finnas med oss, om än inte fysiskt, så kommer han finnas med oss i ateljén vi byggde förra året. När vi väl vad klara med byggnationen, så lät vi döpta ateljén efter Klasse för att hedra hans minne.
En liten skön anekdot, vi var och tingade Klasse, när tiden sedan var inne för att hämta killen, så hade ett av syskonen rivit han i ögat. Efter som han nu var andrasortering, så fick vi möjligheten att avsäga oss katten. Men redan där och då, så visste vi att vi hade hittat en riktig guldklimp. Vet inte varför, men denna låt känns som min och Klasses låt.
RIP KLASSE, 2007-12-18 – 2021-07-07 .
Klasse min älskade och fyrbenta vän, denna låt får du med dig på den långa resa du nu gör.
Tog dessa bilder bara några timmar innan han blev tvungen att åka till vettisen för en sista vila.
Han älskade att tugga gräs, ett tag undrar man om han verkligen var en katt,.
Känns så fint att dom han träffa varandra innan Musse fick lämna in handduken. Nu är är Bullen utan kompis, fy fan va livet är orättvist.
Som han älskade kattgodis, han gillade all godis om sanningen ska fram.
Han var en så gosig katt Musskiten , så har kunde han ligga i timmar.
Han älskade att dricka vatten, och då gärna ute!
Han älskade sötsaker precis som sin husse gjorde än gång i tiden.
Och han älskade verkligen att hänga med mig!
När man tog fram sommarskjortorna.
När jag var och hämtade posten.
När man var och hämtade ved.
När man lyssnade på ljudbok.
Här var han med och installerade den nya Apple TVn.
" Fy fan vad jag kommer att sakna dig KOMPIS !!! "
Nu…tackar jag för mig, jag vill önska alla en mycket trevlig fredag och en jätteskön helg och sommar! Var rädda om er därute, och var rädda om era husdjur…