• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin’s FREDAGSTRÅD 15/7 by SalvadorDali

SalvadorDali

Guld
2-Faktor
Wow, först ut i skaran av vikarierande sommarpratare!

Tänk att man fick möjligheten att buda sig till en plats av forumets egna Bibbi Rödöö, - @RicVin .
Även om det var en bra bit över list känns det OK när det går till en god sak🙂

Jag tänkte faktiskt först överlåta min plats till @Staafen men han stod fast i sin Klocksnack-semester. Det fick mig själv att reflektera lite och hur lätt jag har att fastna framför skärmen..
Jag har nästan helt lagt ner sociala medier men klocksnack, on-the-fly googlingar och diverse tutorials har jag otroligt svårt att släppa.. Häromdagen sa min 5åriga son till mig när jag scrollade igenom köp&sälj-flödet för 12:e gången den dagen:
-"Pappa, lägg bort din dumma telefon nu vi leker faktiskt".

Mini-me har ju rätt. Tillgången till snabb information har nästan blivit som en drog för mig. Jag vill kolla upp och veta allt direkt, vilket ibland gör att jag faktiskt kan missa en del av upplevelsen här och nu.
Någon slags balans hade varit önskvärt och då kan det ibland vara nyttigt att re-boota systemet med en vit månad. Nja, månad var kanske att ta i men jag ska i alla fall bli bättre på att lägga bort telefonen och befinna sig i nuet en stund. Aldrig, aldrig mer ska jag låta intresset för dagspris på 16570 gå före kurragömma med sonen!

Nu är det i alla fall semester!
Jakten på "den perfekta klockan" ska få vila ett tag (även om jag tror att jag hittade den ganska nyss).
Istället ska jag ägna mig åt bad, krabbfiske med sonen och se om jag klarar av att göra slut på 10kg gasol på fyra veckor. Har utmanat mig själv i att inte använda spisen under semestern utan laga all mat på grillen🤣 Igår blev det jordgubbspaj.

20220714_175507.jpg

20220714_182348.jpg

Ha nu en fortsatt fantastisk sommar och stort tack till @RicVin som återigen drog in bra med pengar till en god sak!

Till er jag hotade med fräckisar och Göteborsvitsar, misströsta inte.. Dom publiceras i sinom tid i pappaskämt-tråden😆

..och det kanske viktigaste av allt i sommar:
SE TILL ATT KRONORNA ÄR ORDENTLIGT INSKRUVADE!

Fantastiskt bra jobb som sommarvikarie @SalvadorDali , är ju T.O.M så att man knappt saknar farbror @RicVin! Mycket generöst bidrag till BCF :heart: , hatten av, dom behöver varje krona dom kan få in för att kunna bota denna hemska sjukdom som inte ska behöva drabba någon men framför allt inte barn!

1657863239095.png

BuLLis ville vara med när vi tog bilden!

1657871344045.png

Senast ändrad:
Fantastiskt bra jobb som sommarvikarie @SalvadorDali , är ju T.O.M så att man knappt saknar farbror @RicVin! Mycket generöst bidrag till BCF :heart: , hatten av, dom behöver varje krona dom kan få in för att kunna bota denna hemska sjukdom som inte ska behöva drabba någonm men framför allt barn!

1657863239095.png

Tack för dom varma orden @Affe 😃

Håller helt och hållet med! Cancer och barn väcker så jäkla starka känslor i mig, speciellt sen jag själv blev pappa😥 Låt oss hoppas att dom insamlande pengarna kommer väl till nytta!

Tillbaka
Topp