• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 17/2 "What goes around comes around"..

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Något som "går" runt hej vilt dessa tider är förkylningar,influensor och annan jävla skit!! Jag verkar ha en sån period då jag tar emot varenda litet jävla virus med öppna armar.
Hade lite lite ont i halsen förra fredagen. Ni kanske minns att förra helgen var party party party?! Bourbon å bira!? Tror jag får sota för det roliga nu...Denna helg går mer i Etylmorfinhydrokloridens tecken!.. Den lilla halssmärtan har under veckan utvecklats till att ha en hals som nån kört sotarverktyg upp och ner i, till hostan från helvetet...
IMG_4260.JPG

Först tömmer vi den stora sen tar vi den lilla!!
Ha en skön helg!!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
En ny vintage kronograf idag. Fyrtio eller femtiotal. Den är jättefin men jag ångrar nästan att jag införskaffade denna. Ropade in den defekt för ett lite för högt pris. Hos urmakare @Daniel Mathisen visade det sig att det var inte bara en service som behövdes. Ganska mycket var sönder och slitet i verket. Daniel hittade ett fint donatorverk på Ebay och satte igång att totalrenovera denna. Blev inte jättebilligt. Tur att jag redan hade ett NOS band (gris) som passade denna hemma så jag slapp köpa det med... Nåja, nu är den riktigt fin i alla fall.
IMG_8773.JPG

IMG_8766.JPG

Här tillsammans med några andra nykomlingar.

Trevlig fredag! :)
 
Senast ändrad:
Topp