• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

RicVin's FREDAGSTRÅD™ 8/9 "PappaPanerai tar fan sovmorgon..."

Trevlig fredag KS'are!
IMG_0902.JPG

Som den gode @RicVin konstaterar har vi haft en fantastisk upplevelse hos Panerai. Många intryck finnes och vi ska försöka delge några i berörd tråd.

I övrigt är det en aningen sorgsen dag.. I påsen finns den i mitt tycke närmast ultimata Pannan, min 422:a. För att bereda plats för en annan efterlängtad Panerai, ska 422 idag dock flytta till ett nytt hem hos en forumbroder. Känns iaf skönt att veta att den kommer att bli bra omhändertagen!

Ha nu en god fredag och en glad helg KS!

IMG_7037.JPG

Senast ändrad:
Vad i hela fridens liljor!
Det där var det j**ligaste men skönaste jag sett! :D

Byter till Certina med gubbflex.

certina.jpg

Haha! Typ exakt så jag kände när jag hittade den i Moskva! Är verkligen inte förtjust i romerska siffror alls och kan ha lite svårt för räfflad ring men på den där klockan tyckte jag att allt var så välbalanserat rysspråligt att jag inte kunde motstå. Raketa Sonata heter den och är designad främst för att bäras vid besök på bolsjojteatern.

Drömde i natt eller om det var en dagmardröm om att jag köpt en klocka för några miljoner på avbetalning. 17000 kr/mån i 12 år, nu gällde det att hålla sig frisk.

Nu var det inte verkligt, men ett nytt pytonarmband för några hundralappar, det är på riktigt.

Sen undran man om paneraigänget vågade fråga om det kommer blånerade visare till kommande paneraimodeller. Troligen tycker storväxta paneristis att det hör hobbitar till.

Trevlig helg alla! Njut av klockor i dröm som i verklighet.
IMG_4043.JPG
IMG_4054.JPG

Tillbaka
Topp