• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Road trip till Stockholm och hämtning av en ny Rolex 116610LV

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
6EC754F8-1021-43EC-BC91-157E7EC38867.jpeg
James Bond blir det på min nästa:cigar:
Sen gammalt..
 

joca

Patek
2-Faktor
Grattis till ett bra köp!
gissar att Rob får en del samtal nu med folk som gärna väntar några månader på en hulk :D
 

joca

Patek
2-Faktor
Att ligga ute med handpenning i nästan ett år skulle jag inte räkna som snabbt. Nog för att det är en eftertraktad pjäs men ska du som juridisk person sitta på närmare 10k av mina skattade pengar vill jag nog ha ett spikat leveransdatum.
Absolut visst är det så men med facit i hand låser nog de flesta gärna 10k för att efter mindre än 12 månader göra 30k. Det skulle Iaf jag kalla bra avkastning men nog om det nu.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Absolut visst är det så men med facit i hand låser nog de flesta gärna 10k för att efter mindre än 12 månader göra 30k. Det skulle Iaf jag kalla bra avkastning men nog om det nu.
Åjo, men då måste man utsätta sig för forumets tjära/fjädrar-koefficient med där tillkommande ökad kostnad på ”obror”-kontot. Bedömt ska TS behålla klockan varvid eventuell ROI i bästa fall kommer skjutas på framtiden.
 

Johan12

Breitling
Men att bara lyckas sätta sig på väntelistan är väl en bedrift? Det har skitit sig redan på det steget för min del i varje fall.....
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Kan någon ge mig framgångs receptet till hur man får ut en sub på 1 år?
Jag trodde det var mer än 5 års väntetid och att alla kölistor va stängda.
Det är vad alla ad:s i Sverige (och spanien) har sagt till mig iaf :D
Nä jag är inte bitter ;)
Stort grattis till en fantastisk pjäs :)
 

Rivalen

Rolex
Är man känd och har handlat förut hos AD och säljaren känner att den här klockan kommer med största sannolikhet inte att flippas direkt för förtjänst, då har jag en känsla av att kötiden kan bli trevligare. Tror man sedan på vad som sägs på TRF att det cirkuleras listor på kända snabbapengar-flippare mellan ADs (förekommer det i Sverige?) så kanske det stärker klocksamlarens möjligheter att flyttas fram i kön?

Tack för ett mycket trevligt inlägg och roligt att läsa positivt om Rob E och stort grattis till en underbar klocka!

/Riv
 

M.B.

Cartier
Om tråden är ändå relevant igen, måste jag säga att jag tog min handpenning tillbaka efter att Rob E. misslyckade leverera på deras löfte åter och åter igen, och med väldigt dåligt beteende mot kundarna.

Synd för dem, tur för mig och den andra AD som jag börjat jobba med istället.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Om tråden är ändå relevant igen, måste jag säga att jag tog min handpenning tillbaka efter att Rob E. misslyckade leverera på deras löfte åter och åter igen, och med väldigt dåligt beteende mot kundarna.

Synd för dem, tur för mig och den andra AD som jag börjat jobba med istället.
Vad kunde de inte leverera?
Fick också helt fel ETA. De sa 4-8 månader, vilket kändes ok med tanke på att man måste lägga handpenning. Det slutade med att jag fick vänta 11 månader på en 114060
 

M.B.

Cartier
Vad kunde de inte leverera?
Fick också helt fel ETA. De sa 4-8 månader, vilket kändes ok med tanke på att man måste lägga handpenning. Det slutade med att jag fick vänta 11 månader på en 114060

En 116519LN (vitguld Daytona). Fick samma ETA, men inget levererat från Februari till slutet på October - utan en vettig ny ETA ens.

Men det var inte allt. Jag köpte en Yachmaster på plats (Februari), skickade min Breitling på service genom dem, och betalade en handpenning för 116519LN för att "börja en relation", det har jag varit tydligt om, och dem lovade att hjälpa med andra klockor jag ville ha i framtiden.
Vad hände i verkligheten är inte bara att dem kunde inte leverera på 116519:an, men plötsligt hade alla listorna "stängts" och jag kunde inte få hjälp med den andra klocka som jag var tydligt att jag ville ha och var anledningen för att ens köpa två klockor hos dem till att börja med - medan en annan AD hjälpte mig direkt, utan historik.

And to the cherry on top of the cream, någon av dem diskuterade mitt situation med en annan kund, som för vad dem vet är en främling till mig, och berättat att jag tog tillbaks min handpenning. Det fått jag veta via PM här i KS.
När jag konfronterade dem om hur dem riskerar kundssäkerhet när dem gör så, hade säljaren modet att kalla mig för en lögnare för att jag vägrade visa henne PMet, och utan skriftligt bevis - tydligen ljuger jag:hungover:
Vad tänkte hon att jag hade att tjäna vet jag inte då jag redan fick min handpenning tillbaka och köpte klockan någon annanstans, men vad jag vet säkert är detta var det sista jag sätter fot hos Rob Engström.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
En 116519LN (vitguld Daytona). Fick samma ETA, men inget levererat från Februari till slutet på October - utan en vettig ny ETA ens.

Men det var inte allt. Jag köpte en Yachmaster på plats (Februari), skickade min Breitling på service genom dem, och betalade en handpenning för 116519LN för att "börja en relation", det har jag varit tydligt om, och dem lovade att hjälpa med andra klockor jag ville ha i framtiden.
Vad hände i verkligheten är inte bara att dem kunde inte leverera på 116519:an, men plötsligt hade alla listorna "stängts" och jag kunde inte få hjälp med den andra klocka som jag var tydligt att jag ville ha och var anledningen för att ens köpa två klockor hos dem till att börja med - medan en annan AD hjälpte mig direkt, utan historik.

And to the cherry on top of the cream, någon av dem diskuterade mitt situation med en annan kund, som för vad dem vet är en främling till mig, och berättat att jag tog tillbaks min handpenning. Det fått jag veta via PM här i KS.
När jag konfronterade dem om hur dem riskerar kundssäkerhet när dem gör så, hade säljaren modet att kalla mig för en lögnare för att jag vägrade visa henne PMet, och utan skriftligt bevis - tydligen ljuger jag:hungover:
Vad tänkte hon att jag hade att tjäna vet jag inte då jag redan fick min handpenning tillbaka och köpte klockan någon annanstans, men vad jag vet säkert är detta var det sista jag sätter fot hos Rob Engström.
Så de outa ditt namn för en annan kund? Eller pratade de bara rent allmänt att det var en kund som precis avbokade en het Daytona?
 

papabear

Panerai
2-Faktor
En 116519LN (vitguld Daytona). Fick samma ETA, men inget levererat från Februari till slutet på October - utan en vettig ny ETA ens.

Men det var inte allt. Jag köpte en Yachmaster på plats (Februari), skickade min Breitling på service genom dem, och betalade en handpenning för 116519LN för att "börja en relation", det har jag varit tydligt om, och dem lovade att hjälpa med andra klockor jag ville ha i framtiden.
Vad hände i verkligheten är inte bara att dem kunde inte leverera på 116519:an, men plötsligt hade alla listorna "stängts" och jag kunde inte få hjälp med den andra klocka som jag var tydligt att jag ville ha och var anledningen för att ens köpa två klockor hos dem till att börja med - medan en annan AD hjälpte mig direkt, utan historik.

And to the cherry on top of the cream, någon av dem diskuterade mitt situation med en annan kund, som för vad dem vet är en främling till mig, och berättat att jag tog tillbaks min handpenning. Det fått jag veta via PM här i KS.
När jag konfronterade dem om hur dem riskerar kundssäkerhet när dem gör så, hade säljaren modet att kalla mig för en lögnare för att jag vägrade visa henne PMet, och utan skriftligt bevis - tydligen ljuger jag:hungover:
Vad tänkte hon att jag hade att tjäna vet jag inte då jag redan fick min handpenning tillbaka och köpte klockan någon annanstans, men vad jag vet säkert är detta var det sista jag sätter fot hos Rob Engström.
Av ren nyfikenhet. Varför ville du inte visa PMet?
 

M.B.

Cartier
Av ren nyfikenhet. Varför ville du inte visa PMet?

För att jag ville inte outa en KS:are, som har inte gjort nåt fel mot mig och var bara orolig för mig, genom att avslöja honom och kanske förstöra hans eventuell klockleverans. Finns dock några här inne som hörde berättelsen över en öl och sett PMet, om du behöver bevis. Men att outa honom här ska jag inte göra.

Jag antar att vad hände var att det fanns en diskussion om KS, min tråd om Yachmaster-köpet togs upp och led till att jag "avbokade" min Daytona och tog pengarna tillbaka. Jag vet inte om mitt namn togs upp eller andra köp jag har gjort där, men oavsett är det obehagligt och riktigt illa gjort av en butik i detta område (lyxklockor på hundratusentals nivån) som måste hålla lite ansvar för kunders säkerhets. Och ja, då även "vi har sålt/avbokat en klocka till AnonymAnvändare1986 från Instagram" räcker för att förlora mitt förtroende.

Jag försökte och få Rob Engströms sida på historian, men fick tyvärr anklagelser istället för förklaringar.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
För att jag ville inte outa en KS:are, som har inte gjort nåt fel mot mig och var bara orolig för mig, genom att avslöja honom och kanske förstöra hans eventuell klockleverans. Finns dock några här inne som hörde berättelsen över en öl och sett PMet, om du behöver bevis. Men att outa honom här ska jag inte göra.

Jag antar att vad hände var att det fanns en diskussion om KS, min tråd om Yachmaster-köpet togs upp och led till att jag "avbokade" min Daytona och tog pengarna tillbaka. Jag vet inte om mitt namn togs upp eller andra köp jag har gjort där, men oavsett är det obehagligt och riktigt illa gjort av en butik i detta område (lyxklockor på hundratusentals nivån) som måste hålla lite ansvar för kunders säkerhets. Och ja, då även "vi har sålt/avbokat en klocka till AnonymAnvändare1986 från Instagram" räcker för att förlora mitt förtroende.

Jag försökte och få Rob Engströms sida på historian, men fick tyvärr anklagelser istället för förklaringar.
Okej, jag förstår. Jag behöver inga bevis, har ingen anledning att tro att du inte skulle tala sanning. Jag ställde frågan för att jag undrade hur du resonerade när du inte ville visa PMet. Jag förstår dig. Tråkig historia och jag hoppas det löser sig för dig!
 
Topp