• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 1675 problem med insert!

Daytona96

Rolex
Hej allihopa!
Jag lyckas inte få ditt "insertet" korrekt på min gmt( det brevid klockan).
Hur ska jag gå tillväga?
Ska jag lämna in den eller finns det något man kan använda sig av hemma?
image.jpg


All hjälp uppskattas och tack på förhand!

MVH
Henrik
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Är du hundra på att inte inserten är till en safirare?! Om det är det finns det ju inga möjligheter att du får dit den på din plexi 1675/0.
 

thomastheswede

Audemars
Som af Sjodahl skriver, är du säker på att det är rätt insert?
OM det är rätt så är det väldigt lätt att byta men du säger inte VAD som inte funkar så det är svårt att tipsa mer specifikt. Får du inte av bezeln? Passar inte insertet? Nåt annat som strular? :)
 

Daytona96

Rolex
Som af Sjodahl skriver, är du säker på att det är rätt insert?
OM det är rätt så är det väldigt lätt att byta men du säger inte VAD som inte funkar så det är svårt att tipsa mer specifikt. Får du inte av bezeln? Passar inte insertet? Nåt annat som strular? :)
Jag får av bezeln, men jag får inte på den som ligger bredvid klockan, som är originalet och som satt på den när jag köpte den. Men jag lämnade in den för byte av bezel en gång, men nu vill jag byta tillbaka så därför ville jag fråga om man kunde fixa det själv.
 

thomastheswede

Audemars
Skumt. Tycker det är enklast att lägga dit det när bezeln är tillbakamonterad på klockan så man får ett bra grepp och sedan lägger jag dit insertet och trycker med tummarna från klockan 6 och uppåt samtidigt på bägge sidorna. När man närmar sig slutet får man trycka till lite extra och sen kommer "klicket" när det åker på plats. Kolla så det inte ligger smuts eller dyl. i bezeln.
 

Daytona96

Rolex
Skumt. Tycker det är enklast att lägga dit det när bezeln är tillbakamonterad på klockan så man får ett bra grepp och sedan lägger jag dit insertet och trycker med tummarna från klockan 6 och uppåt samtidigt på bägge sidorna. När man närmar sig slutet får man trycka till lite extra och sen kommer "klicket" när det åker på plats. Kolla så det inte ligger smuts eller dyl. i bezeln.
Aa tack! Ska testa det.
 

Daytona96

Rolex
Skumt. Tycker det är enklast att lägga dit det när bezeln är tillbakamonterad på klockan så man får ett bra grepp och sedan lägger jag dit insertet och trycker med tummarna från klockan 6 och uppåt samtidigt på bägge sidorna. När man närmar sig slutet får man trycka till lite extra och sen kommer "klicket" när det åker på plats. Kolla så det inte ligger smuts eller dyl. i bezeln.
Jag lyckades sätta dit den tillslut!
Så tack för tipset!:)
image.jpg
 
Topp