• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 6536

Diogenes

Cartier
Faller in i samma hyllningskör. Mycket fin klocka (vilket indirekt bör förstås som: "fler bilder --> större glädje).
 

keks

Omega
Wow, vilken klocka! Välkommen och det vore kul med fler bilder och mer info om denna klassiker.

Tackar!

Några nytagna bilder denna regniga Fredag här i Stockholm, lyser upp dagen lite i alla fall för mig:
FullSizeRender (1).jpg
FullSizeRender (2).jpg
FullSizeRender (3).jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Ubercharmig, skulle ångra mig ett helt liv om jag satt på en sådan pärla och sedan släppte den:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Dina första 20 inlägg är delvis till för att man ska kunna bedöma dig som trovärdig/trevlig/seriös eller inte. Du har lyckats sådäääär hittills. Detta är ett entusiastforum, inte ett gratis blocket.

Men visst är klockan fin och välkommen hit antar jag. :)
 

keks

Omega
Dina första 20 inlägg är delvis till för att man ska kunna bedöma dig som trovärdig/trevlig/seriös eller inte. Du har lyckats sådäääär hittills. Detta är ett entusiastforum, inte ett gratis blocket.

Men visst är klockan fin och välkommen hit antar jag. :)


Hej, tackar för välkomnandet, antar jag.

Jag är ledsen om ni inte tycker jag verkar vara tillräckligt entusiastisk för detta forum. Jag uppskattar kritik, speciellt om den är konstruktiv. Eftersom jag är ny här så berätta gärna vart jag trampat snett, utöver det jag redan medgett.

Beklagar även om det framstår som att jag är ute efter att spara några tior på att lägga in en annons någon annanstans. Jag valde att vända mig hit i hopp om att finna andra entusiaster som kan uppskatta och möjligtvis vara intresserade av denna fina bit historia. Jag är ingen klockhandlare utan en privat entusiast som emellanåt lättar på innehav för att göra rum för andra saker.

Allt väl menat.
 

keks

Omega
Är din en 6536 eller 6536/1. Rätt så stor skillnad när det kommer till värde då 6536/1 är galet eftertraktad. En vanlig 6536 är självklart inte dum den heller men det är en väsentlig skillnad i antal producerade. :)


Hej, det är en 6536/1.

6536 är oerhört sällsynta, tror det endast gjordes 100 styck totalt under 1955. 6536/1 gjordes det betydligt fler av mellan 1955 och 1959 som jag förstår.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej, tackar för välkomnandet, antar jag.

Jag är ledsen om ni inte tycker jag verkar vara tillräckligt entusiastisk för detta forum. Jag uppskattar kritik, speciellt om den är konstruktiv. Eftersom jag är ny här så berätta gärna vart jag trampat snett, utöver det jag redan medgett.

Beklagar även om det framstår som att jag är ute efter att spara några tior på att lägga in en annons någon annanstans. Jag valde att vända mig hit i hopp om att finna andra entusiaster som kan uppskatta och möjligtvis vara intresserade av denna fina bit historia. Jag är ingen klockhandlare utan en privat entusiast som emellanåt lättar på innehav för att göra rum för andra saker.

Allt väl menat.
Nana. Det blir nog bra. Har du inte svinbråttom härifrån så stanna lite, dela med dig, känns värmen och sälj därefter. Självklart ärret grymt om klockan stannar inom familjen.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hej, det är en 6536/1.

6536 är oerhört sällsynta, tror det endast gjordes 100 styck totalt under 1955. 6536/1 gjordes det betydligt fler av mellan 1955 och 1959 som jag förstår.
Right. Jag blandade ihop dem. :)

Tack!

Lycka till med försäljningen om det nu landar i det när du nu passerat 20 inlägg. Hoppas du ändå hänger kvar och nördar klockor. Gärna vintage.. ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Härligt mögel! Vad har du mer i lådan, om man får fråga, eftersom du hade tänkt att sälja denna? Ytterligare vintage?
 
Topp