Fanboy
Basic
Behåller dom regplåten i 6 månader?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Porsche behåller tutan - det som alla vet är viktigast i en bil. Viktigare än ratt och gaspedal till och med.Behåller dom regplåten i 6 månader?
Jo - men jag tycker ändå inte det är samma sak. De behåller inte något som medföljer ditt köp av bilen.Nej, men de vill försäkra sig om att bilen inte köps enbart för att sälja den vidare. Samma sak med den nämnda AD:n i tråden.
Så genom att samla information om vem köparen är så kan bilen inte säljas vidare? Vadå, går de igenom köparens dator för komprometterande bilder i syfte att utpressa köparen till att inte sälja eller vad?Nej, men de vill försäkra sig om att bilen inte köps enbart för att sälja den vidare. Samma sak med den nämnda AD:n i tråden.
Jo - men jag tycker ändå inte det är samma sak. De behåller inte något som medföljer ditt köp av bilen.
Så genom att samla information om vem köparen är så kan bilen inte säljas vidare? Vadå, går de igenom köparens dator för komprometterande bilder i syfte att utpressa köparen till att inte sälja eller vad?![]()
Jag förstår syftet, och aldrig sagt något annat. Jag tycker bara att det är väldigt fel att behålla en värdehandling som medföljer ett köp från en kund som betalar fullpris för produkten.Det som är samma är ju att såväl AD:n som Porsche vill stävja en osund marknad där de som faktiskt har intresse i prylen premieras. Det är väl inte så svårt att förstå.
Jag förstår syftet, och aldrig sagt något annat. Jag tycker bara att det är väldigt fel att behålla en värdehandling som medföljer ett köp från en kund som betalar fullpris för produkten.
Inte samma tråd. Det var något år sedan jag läste det på TZUK.
Jag kan inte se problemet om jag ska vara ärlig.
+1 på denJag ska börja behålla certet i 6mån när jag säljer nåt på KS.
Jag förstår syftet, och aldrig sagt något annat. Jag tycker bara att det är väldigt fel att behålla en värdehandling som medföljer ett köp från en kund som betalar fullpris för produkten.
Jag flippar rätt friskt (köper dock INTE för att flippa men det blir så ändå) så jag hade nog avståttDet sker säkert enligt en överenskommelse mellan köparen och ADn. Skulle du tacka nej till att köpa en mycket eftertraktad Rolex modell om du skulle behöva avplasta den direkt och tillåta ADn behålla certet under 6 månaders tid? Jag utgår ifrån att du gillar Rolex och skulle vilja ha en av modellerna i frågan.
Nej?Jag tror inte att du skulle flippa din daytona för listpris då. Oavsett om du köpte att flippa eller inte, det blir samma resultat. En modell många vill ha skulle läggas ut till försäljning 40% dyrare. Do you see my point?
Lätt 50% över list. För vinsten... En resa till frugan, tofflor till sonen och en ny dinka till mig. Cash is King.Om du INTE behövde lämna certet och fick köpa ska vi säga en daytona och skulle bli sugen på nåt annat så att daytonan skulle hamna på C24 eller här på KS - vad skulle den ha för pris?
Om Rolex verkligen vill förhindra gråmarknad med höga priser på populära modeller med lång kö så behöver de ju bara skruva upp produktionen. De vill de ju garanterat inte då "Café Opera" köer på 5 år gör klockan ännu mer eftertraktad och bygger på mystiken/myten.
Vad den som köpt klockan gör med den är ingen annan än dennes sak. Kanske ADn som surar då de inte får sälja för 150% av listpriset själva.
Sinnes att behålla certet.
Värdehandling? Vad jag vet finns det inget som säger att cert ingår vid köp av ny klocka? Vill Rolex (eller deras högra hand) ge dig ett cert ska du vara glad att du bara behöver vänta 6 månader.Jag förstår syftet, och aldrig sagt något annat. Jag tycker bara att det är väldigt fel att behålla en värdehandling som medföljer ett köp från en kund som betalar fullpris för produkten.
Knappen som fäller ner cabben är viktigare.Porsche behåller tutan - det som alla vet är viktigast i en bil. Viktigare än ratt och gaspedal till och med.
Vad jag vet finns det inget som säger att cert ingår vid köp av ny klocka?
Du har mig veterligen noll garanti utan certet så skulle absolut säga att det är en värdehandling kopplad till klockan.Värdehandling? Vad jag vet finns det inget som säger att cert ingår vid köp av ny klocka? Vill Rolex (eller deras högra hand) ge dig ett cert ska du vara glad att du bara behöver vänta 6 månader.
Lätt 50% över list. För vinsten... En resa till frugan, tofflor till sonen och en ny dinka till mig. Cash is King.
Om Rolex verkligen vill förhindra gråmarknad med höga priser på populära modeller med lång kö så behöver de ju bara skruva upp produktionen. De vill de ju garanterat inte då "Café Opera" köer på 5 år gör klockan ännu mer eftertraktad och bygger på mystiken/myten.
Vad den som köpt klockan gör med den är ingen annan än dennes sak. Kanske ADn som surar då de inte får sälja för 150% av listpriset själva.
Sinnes att behålla certet.
Det vet jag inte eftersom jag inte har någon Daytona. Vad fiskar du efter egentligen och varför spekulerar du i om jag skulle ta ut överpriser?Om du INTE behövde lämna certet och fick köpa ska vi säga en daytona och skulle bli sugen på nåt annat så att daytonan skulle hamna på C24 eller här på KS - vad skulle den ha för pris?