Du har ju ett kvitto?Du har mig veterligen noll garanti utan certet så skulle absolut säga att det är en värdehandling kopplad till klockan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har ju ett kvitto?Du har mig veterligen noll garanti utan certet så skulle absolut säga att det är en värdehandling kopplad till klockan.
Om bara den övre finns idag på deras hemsida betyder det ju inte att den följer med vid köpet, men visst. Hindrar ju dock inte en AD från att hålla på det med den texten iaf.Nu vet ju alla att det ska ingå ett certifikat.
Men jo, Rolex säger visst att det ingår.
![]()
![]()
(Dock äldre men du förstår).
Det vet jag inte eftersom jag inte har någon Daytona. Vad fiskar du efter egentligen och varför spekulerar du i om jag skulle ta ut överpriser?![]()
All Rolex watches have an international 5-year guarantee, issued by Rolex itself, that will be completed and dated by our Official Rolex Dealer at the time of the purchase?Om bara den övre finns idag på deras hemsida betyder det ju inte att den följer med vid köpet, men visst. Hindrar ju dock inte en AD från att hålla på det med den texten iaf.
Haha!christian-h förstod precis vad jag menade och gav ett modigt svar.
Yes, köpögonblicket.All Rolex watches have an international 5-year guarantee, issued by Rolex itself, that will be completed and dated by our Official Rolex Dealer at the time of the purchase?
Det vet jag inte eftersom jag inte har någon Daytona. Vad fiskar du efter egentligen och varför spekulerar du i om jag skulle ta ut överpriser?![]()
Ja?Yes, köpögonblicket.
Lite så.Problemet är väl att återförsäljaren inte upplyste om att de behåller certet 6 månader när handpenningen lades? Helt orimligt betende.
Själva grejen att behålla certet 6 månader ser jag inget problem med om de informerar om detta innan köp.
Vad är oklart?
Undrar detsamma?Vad är oklart?
Ja? Har jag aldrig sagt emot? Att du däremot får den i handen är inte lika självklart? Det är ju rätt vanligt att man får det men står iaf inte i klartext att man får det.Undrar detsamma?
Jag tolkar det som att Rolex säger att garanti, dvs också certifikat tecknas vid köptillfället?
Det är ju rätt vanligt att man får det men står iaf inte i klartext att man får det.
Skönt att du meddelar det nu innan eventuellt köp, så det inte blir en ny tråd om detSka uppdatera min GMT Alfgren Edition med att certet behålls i sex månader.![]()
Funkar förmodligen om du går till samma säljare men ingen annanstans. Cert = garanti.Du har ju ett kvitto?
Du tänker utöver det lagstadgade då ja, kan säkert stämma. Får väl se om detta kommer bli ett fenomen att hålla på cert, isf borde de lösa denna biten. Ska bli intressant och följa detta om det är en ny trend vi ser här. Patek var väl inne på detta med?Funkar förmodligen om du går till samma säljare men ingen annanstans. Cert = garanti.
Helst ska man ju vara naken också, för att få den riktigt intima känslan.Men förhelvete det är ju en del av ritualen. Vet själv när jag köpt någonting dyrt, exempelvis en dator eller liknande. Jag ser alltid till att det är rent och städat i lägenheten innan jag plastar av sakerna. Det är en ritual som hör till köpet och som många sagt....det ska ske på ens egna villkor.
Tänkte bara flika in att det finns konstiga individer som inte resonerar likadant. Köper jag en bil förväntar jag mig att bilhandlaren att kastar ur all plast runt klädseln och köper jag en klocka ser jag gärna att butikspersonalen plockar bort plasten medans jag avnjuter lite champagne.Men förhelvete det är ju en del av ritualen. Vet själv när jag köpt någonting dyrt, exempelvis en dator eller liknande. Jag ser alltid till att det är rent och städat i lägenheten innan jag plastar av sakerna. Det är en ritual som hör till köpet och som många sagt....det ska ske på ens egna villkor.
Vilket skitsnack!Är ni gråhandlare hela bunten?Det här gör ju Rolex för att sådana som oss ska kunna köpa tex en Daytona inom överskådlig framtid.
Vad väljer ni, 3 års väntetid och certet direkt eller 1 års väntetid för klockan och sedan ytterligare några månader för certet?
Sådana tänkar får jag varje gång jag ser en Rolex eller Patek som säljes till överpris bara för att det är svårt att få tag i en hos AD.Hade bojkottat den dealern, och uppmanat alla att göra detsamma.
Håller helt och hållet med såklart. Hade blivit galen om bilhandlaren lämnat all skyddsplast plus att jag skulle se ut som en idiot om jag åker hem i bilen. Det skiljer sig såklart från produkt till produkt men när det gäller klockor etc så antar jag att det är en speciell känsla att själv dra av plasten.Tänkte bara flika in att det finns konstiga individer som inte resonerar likadant. Köper jag en bil förväntar jag mig att bilhandlaren att kastar ur all plast runt klädseln och köper jag en klocka ser jag gärna att butikspersonalen plockar bort plasten medans jag avnjuter lite champagne.
Jag vet inte vad jag tycker i frågan ärligt talat.
Å ena sidan tycker jag att det är bra att man motverkar "BNIB"-säljarna som vill tjäna en hacka på eftertraktade kö-modeller, men å andra sidan tycker jag att det är självklart att jag ska få med allt som tillhör klockan när jag köper det.
Det som jag däremot är säker på är att det är fel av AD att inte informera om detta i förväg. Har ej läst ursprungstråden, så jag utgår bara från det som har skrivits här.
Vad gäller avplastning kunde jag inte bry mig mindre. Att avplasta min SubC tog ca 3 veckor totalt då jag fann plast på skumma ställen var och varannan dag.. irriterande![]()