• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Air-King överkörd

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Postade en bild på en Sea-Dweller som varit med i en motorcykelolycka på IG nyss och fick nys om en liknande story som innefattar en Air-King.

Kortfattat då om jag förstått allt rätt så handlar det om en snubbe (som gör recensioner på YouTube som flippade typ hela sin samling för att köpa en Air-King av hans polare). Polaren ångrar sig dock och vill ej sälja, så han är påväg till honom för att lämna tillbaka dinkan.
Killen glömmer klockan i boxen på taket av bilen och kör iväg. Kommer på efter ett tag att han ej har klockan med sig och hittar den i vägrenen såhär:

02.jpg
03.jpg
04.jpg
wOksOS3.jpg

ST76Xbw.jpg


Slutar med att någon kille köper denna av honom för $600 och fixar i ordning urverk etc (och rockar den)
21372141_144699766129030_1176027964802859008_n.jpg


Han som sumpade dinkan verkar ha fått igen lite deg från folk som donerat (samt en Bell&Ross av några av hans YouTube-kamrater)

Diskutera vad ni vill :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Några hairlines och en ding klockan trehundrasextio, varvad med andra klockor.... fy så hemsk den ser ut. Den klockan fick göra skäl för namnet Kung i luften.
 

AW10

Omega
2-Faktor
Känns mer som ett billigt sätt att öka sina 5000 följare på Youtube rejält, tycker skadorna på klockan känns sådär och vem har en Air-King som drömklocka...luktar bluff men kan såklart ha fel, verkar va en skön snubbe oavsett!
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Såg den för ett tag sen, han postade en video senare där han bad om donationer... lite sådär tycker jag. Ett dyrt misstag, som han borde stå för.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Montera rätt visare och en gammal 93150/93160 så han man en rolig beater med en rolig historia :smug:
 

Chad

Rolex
Först tyckte jag (såklart) synd om snubben. Förjävligt o sumpa 5000$.
Sen fick jag mer känslan att han överspelar med sitt snack om att sluta på YouTube osv.
 
Topp