• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex bubblan

firman

Cartier
Som sagt, smak sak, men fortsätt ni springa runt och runt...

hämta.jpg
 

firman

Cartier
Hahahahahah, bra BB :D


Skämt o sido, kille ville bara ha råd om det är möjligt eller ej, han skiter nog i vad andra tycker är snyggt eller ej!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag känner ingen person som är immun mot vad andra tycker. Bara många som hävdar att dom är det.

Sen kan det ju gå åt olika håll... ...om ett rikspucko eller hela pöbeln är FÖR bubbla kan det ju göra att man hellre är emot, då bryr man sig ju också om vad andra tycker fast gör tvärtom... så det är typ omöjligt att veta om nån har brytt sig... för bubblan... :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag håller inte med faktiskt. Jag undrar varför bubblan är där, det blir bara svårare att se datum om du inte tittar rakt uppifrån.

Tycker just dessa sportklockor är snyggare utan bubbla.

Men om tycke och smak kan man länge diskutera ;)

Du har missat det väsentliga, det handlar inte om vad som är snyggt eller inte.. Submariner med datum har bubbla och så är det bara, gillar man inte bubblan gillar man inte Submariner med datum och bör således inte köpa en Submariner med datum.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Du har missat det väsentliga, det handlar inte om vad som är snyggt eller inte.. Submariner med datum har bubbla och så är det bara, gillar man inte bubblan gillar man inte Submariner med datum och bör således inte köpa en Submariner med datum.

Som sagt, om tycke och smak kan vi länge diskutera ;)
Vi tycker olika helt enkelt och det är väl bra, trist om alla gillade sub dato utan bubbla;)

"gillar man inte bubblan gillar man inte Submariner med datum och bör således inte köpa en Submariner med datum".......

-jo man kan gilla att ha dato på sin sub utan att gilla den lilla bubblan.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Som sagt, om tycke och smak kan vi länge diskutera ;)
-jo man kan gilla att ha dato på sin sub utan att gilla den lilla bubblan.

Då är det fortfarande inte en Submariner Date.

Man kan absolut gilla att ha datum på sin klocka, man kan dock enligt mig inte säga att man gillar Submariner Date fast inte med bubblan. Då är det åter igen inte en Submariner Date.
 

RickardG

Breitling
Ful eller inte...
Är det någon som vet hur det är med antireflexbehandlingen under bubblan?
Sen kan jag väl inte se skillnaden mellan att ta bort den och om man ångrar sig lämna klockan till AD för glasbyte jämfört med att byta ut befintligt glas mot ett utan bubbla? Ett glas måste ju ändå köpas förr eller senare om man nu vill återställa.
 
Topp