• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Cellini - vad tycker folk?

Vad tycker du om Rolex Cellini?

  • Grym serie!

    Röster: 41 22.9%
  • Snygga, men inte värd ett köp

    Röster: 72 40.2%
  • Jag är neutral

    Röster: 28 15.6%
  • Inget fan alls!

    Röster: 38 21.2%

  • Totala väljare
    179

Jofaaa

Cartier
Som rubriken lyder så undrar jag lite vad folk har för åsikter kring Cellini-serien inom Rolex. Jag har inte lyckats se en enda irl eller här på klocksnack. Hur kommer det sig?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Finns endel snygga. Men cellini är inte den dressklockan jag hade valt i den priskategorin. Har sett några stycken utanför butik, då på äldre personer.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
De senare är riktigt trevliga. Extra kul att de är impopulära också. Nya månfasen är grym.
551B6ABE-B71D-48FC-AFBF-F857DD04D5E6.png
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tycker de är snygga vilket de flesta nog gör, grejen är väl att om man ska spendera de pengarna på den typen av klocka finns det ju mycket som är roligare! :)
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Snygga, nästan lite förbisedda modeller hos Rolex. Den nya varianten med månfas är riktigt elegant. Har aldrig sett den på handleden hos någon IRL, men skulle bli glatt överraskad om någon dök upp på GTG med sådan på istället för ännu en Sub/GMT/Daytona/DJ :)
Skulle jag själv vara ute efter en dressklocka hade jag nog valt en Portofino/Portugese framför en Cellini förstås
 

Jofaaa

Cartier
Snygga, nästan lite förbisedda modeller hos Rolex. Den nya varianten med månfas är riktigt elegant. Har aldrig sett den på handleden hos någon IRL, men skulle bli glatt överraskad om någon dök upp på GTG med sådan på istället för ännu en Sub/GMT/Daytona/DJ :)
Skulle jag själv vara ute efter en dressklocka hade jag nog valt en Portofino/Portugese framför en Cellini förstås
96384ECB-BABB-4C69-B295-BAC4A153B66E.jpeg

Älskar denna! Synd på storleken bara :/
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tycker dom är jättefina. Speciellt månfasen. Men den är lite för stor för min smak. Hade den legat kring 36 mm, vilket är en rimligare storlek för en dressare för mig, så hade jag funderat mer på ett eventuellt köp.
 

Jofaaa

Cartier
Ja, Day-dates och Cellinis utöver "profesional-serien". Jag tror inte. Jag har några års erfarenhet av att sälja deras klockor lokalt så vet relativt bra vad som säljer respektive inte säljer.
Har ändå svårt att tro att det säljs fler Cellini än Datejust. Aldrig sett någon på KS eller irl, medan Datejust kryllar det av där ute. På Chrono finns det cirka 1 000 Cellini till salu jämfört med cirka 34 tusen Datejust. Samt att på Rolex hemsida så är det nog ingen slump att de lagt denna serie längst ner till höger på sidan i kollektionen. Men om din erfarenhet säger annorlunda så har du säkert rätt, dock förvånar det mig väldigt mycket. Roligt om det stämmer iallafall. :)
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Har ändå svårt att tro att det säljs fler Cellini än Datejust. Aldrig sett någon på KS eller irl, medan Datejust kryllar det av där ute. På Chrono finns det cirka 1 000 Cellini till salu jämfört med cirka 34 tusen Datejust. Samt att på Rolex hemsida så är det nog ingen slump att de lagt denna serie längst ner till höger på sidan i kollektionen. Men om din erfarenhet säger annorlunda så har du säkert rätt, dock förvånar det mig väldigt mycket. Roligt om det stämmer iallafall. :)

Jag menar inte att det till antalet säljs mer Cellinis än Datejusts men sett till tilldelning till återförsäljare så är den procentuella åtgången oerhört jämn av min erfarenhet. De som kommer säljs helt enkelt. Sen lyser de med sin frånvaro på entusiastforum.
 

Jofaaa

Cartier
Jag menar inte att det till antalet säljs mer Cellinis än Datejusts men sett till tilldelning till återförsäljare så är den procentuella åtgången oerhört jämn av min erfarenhet. De som kommer säljs helt enkelt. Sen lyser de med sin frånvaro på entusiastforum.
Det kan jag däremot tänka mig stämma :) Rolex har ju aldrig de klockor som kunderna faktiskt vill ha till salu i butikerna, de hamnar ju direkt till Grå-handlare och VIP-kunderna ;) *konspiration*
 

Jofaaa

Cartier
Det kan jag kusligt nog också dementera.
Haha jag hoppas du förstår att jag är väldigt ironisk bara :D. Du råkar inte veta varför Rolex inte har någon klocka i Cellini serien med lite mer funktioner? Tycker verkligen serien skulle behöva en perpetual calender eller varför inte en minute repeater :)
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Haha jag hoppas du förstår att jag är väldigt ironisk bara :D. Du råkar inte veta varför Rolex inte har någon klocka i Cellini serien med lite mer funktioner? Tycker verkligen serien skulle behöva en perpetual calender eller varför inte en minute repeater :)

Lugnt. Jag förstår.
 
Topp