• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Cellini - vad tycker folk?

Vad tycker du om Rolex Cellini?

  • Grym serie!

    Röster: 41 22.9%
  • Snygga, men inte värd ett köp

    Röster: 72 40.2%
  • Jag är neutral

    Röster: 28 15.6%
  • Inget fan alls!

    Röster: 38 21.2%

  • Totala väljare
    179
D

Deleted member 11690

Guest
Absolut fina klockor men skulle jag lägga dom summorna på en dressare skulle jag välja något annat :)
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Som många innan mig redan har sagt så är det en riktigt snygg klocka men hade jag de pengarna att lägga på en dressare så skulle jag hellre köpa något annat.
 
96384ECB-BABB-4C69-B295-BAC4A153B66E.jpeg

Älskar denna! Synd på storleken bara :/
Och priset är väl en synd, bokstavligt talat, det också..

Mvh
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Den Rolex jag känt mest för är en Cellini i vitguld, vintage. Aldrig stött på en så djupt svart tavla, som att stirra in i ett svart hål. Finns kvar på forumet iaf!
 

Eleganten

Omega
Den blå Guilloche-tavlan på Ciellini Date är helt magisk. Även månfasen är riktigt läcker. Men, som flera påpekat. Prislappen känns väl tilltagen. När vi är uppe i de summorna finns det bättre alternativ.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Många säger att man hellre skulle köpa ”något annat” för de pengarna. Har sett Calatrava och någon oversized Iwc. Men mer då? Vad är så mycket bättre än en Cellini?
 

Eleganten

Omega
Många säger att man hellre skulle köpa ”något annat” för de pengarna. Har sett Calatrava och någon oversized Iwc. Men mer då? Vad är så mycket bättre än en Cellini?

Vad jag kan komma på spontant: Pequignet Paris Royal i guld, Brequet Classique med subsekund är jag förtjust i. Och så JLC Master Ultra Thin i vitguld med månfas. Den sistnämnda är nog favoriten. Sjukt läcker.
 

fc2

Rolex
Röstade "neutral". Med det sagt är det enligt mig kanske den bästa Rolexmodellen tillsammans med DayDate .
Men för de pengarna hade jag gått på helt andra märken.
 

Jey

Cartier
Kan inte riktigt förstå varför den här klockan inte är jättepopulär som dressare med tanke på Rolex starka varumärke på övriga klockor i sortimentet.
Gillar den starkt!
 

Jofaaa

Cartier
Kan inte riktigt förstå varför den här klockan inte är jättepopulär som dressare med tanke på Rolex starka varumärke på övriga klockor i sortimentet.
Gillar den starkt!
Det som chockerar mig med, borde finnas en "Rolex hets" som även smittar av sig på Cellini. Lite konstigt är det.
 

Ola G

Cartier
De nya "Cellinina" är otroligt fina men storleken gör nog tyvärr att de flesta som skulle kunna tänka sig en Rolex-dressare köper ngt annat som är lite mer neutralt i size och som smiter in bättre under skjortmanschetten.
Med vänlig hälsning
Ola G
 

degiomg

Omega
Som rubriken lyder så undrar jag lite vad folk har för åsikter kring Cellini-serien inom Rolex. Jag har inte lyckats se en enda irl eller här på klocksnack. Hur kommer det sig?

Jag kan inte associera dessa till Rolex, Rolex är mer sportigt. I min värd skulle de vara som "tudor" fast tvärt som, alltså finare ä huvudmärket...typ Wilsdorf eller nått fräsigt och hyllningsaktigt... Men det skulle ju iof kanske skada Rolexmärket...

Min input bara :)
 
Topp