hollow123
Silver
Hubben har en skön harmoni, dock inte kompis med indexen. Annars e den fetFast Hubben är ju riktigt nice jämfört med Rollen. Känns inte alls så fel om du frågar mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hubben har en skön harmoni, dock inte kompis med indexen. Annars e den fetFast Hubben är ju riktigt nice jämfört med Rollen. Känns inte alls så fel om du frågar mig.
Håller med, det ser lite hafsigt ut.Hubben har en skön harmoni, dock inte kompis med indexen. Annars e den fet
Great minds think alike+1 då tror jag den hade blivit riktigt fet!
Hebreiska?Tycker den är riktigt snygg. Fin harmoni i det grå, vita och svarta. Ngn som vet vad det är för siffror? Ngn form av arabiska?
Nyrikt och riktat till en helt annan målgrupp än vanliga klockentusiaster. För egen del hade jag hellre sett att de skrotade Rolex-brandingen och gjorde samma modifikationer under helt eget varumärke.
De har antagligen ingenting att säga till om.Hur ställer sig Rolex till det?
De har antagligen ingenting att säga till om.
Att köpa in en Ferrari, bygga om den och sen sälja den med Ferrari-loggan på är ju inte olagligt.
Standard brukar ju vara att garantin slutar gälla om man har fipplat med grejerna själv.Jo jag tänker på just bilar och motorcyklar där ombyggnationer är vanligt men klockbranschen är annorlunda. Kan aldrig tänka mig att rolex skulle serva dessa. Hittade en artikel kring ämnet: https://www.watchpro.com/rolex-cust...uit-claims-that-it-is-counterfeiting-watches/
Precis! Samtidigt finns det garanterat både bilverkstäder och urmakare som gärna servar modifierade produkter.Standard brukar ju vara att garantin slutar gälla om man har fipplat med grejerna själv.
Det står en ju fritt att modifiera vad man vill på vilken produkt som helst som man äger, men man kan nog som sagt inte förvänta sig att den ursprungliga tillverkaren vill befatta sig med varan efteråt...
Jag är i övrigt för.
Det är givetvis inte för alla, men för dom som uppskattar det tycker jag att det är bra att det finns.
Om jag bara hade en vecka kvar att leva skulle jag slå till på en Black venom custom.
![]()
![]()
Oja. Dessutom brukar ju den som modifierar lämna egna garantier på sitt jobb om det handlar om en firma...Precis! Samtidigt finns det garanterat både bilverkstäder och urmakare som gärna servar modifierade produkter.
Det bästa av två världar. Tänk att kunna ha en jättefin klocka som bara du vet vad det är.Ser ut som att den kommer från Ur & Penn
Batman sa du?! Here you go.En ny favoritrolex vore en Batman utan bubbla med Yachtmasterns gummirem. En sådan skulle jag vilja ha, men det går väl inte att beställa hos en AD? Förr kunde man ta bort bubblan, vet inte om det går idag. Vet inte om ett 114060 glas (eller annat bubbelfritt) skulle passa på en GMT. Det skulle iaf vara en mycket attraktiv ny Rolex för mig.
Men jag måste samtidigt som jag gillar ställa mig frågande till några av bilderna i trådstarten...
Kan dom verkligen komma undan med att reproducera logotyper?
Att ändra färger och former är en sak. Men att själva rita någon annans logotyp känns inte som att det brukar vara ok. Rolex har väl aldrig gjort några skelett så vitt jag vet, så där det sitter en glastavla med Rolex-logga känns det inte bra i magen...
Nu menar jag alltså enligt lagens råmärken. Vad som anses ok och inte väger jag inte in här...
Jo precis, undrar mer bara om de sagt någonting om dessa modifierade klockor. Har inte sett något utsägande från Rolex sida angående garanti eller annat.De har antagligen ingenting att säga till om.
Att köpa in en Ferrari, bygga om den och sen sälja den med Ferrari-loggan på är ju inte olagligt.
Jag har under åren haft väldigt svårt att förstå varför vissa saker är ok men andra inte i dom olika "lägren".Ja men det är egentligen det jag kommer tillbaka till. Smaken är olika men det är just att reproducera en boett och en urtavla och trycka rolex på dessa. Det måste vara varumärkesintrång. Men även på rolexforum så disskuteras dessa skapelser utan någon kritik. Dom kostar som sagt ofta väldigt mycket pengar.
När det kommer till vintage så är VRF stenhårda mot allt aftermarket.
Står det något i garantin att man inte får modifiera den eller om man inte får lämna den till vem som helst för service eller glasbyte osv?Jo precis, undrar mer bara om de sagt någonting om dessa modifierade klockor. Har inte sett något utsägande från Rolex sida angående garanti eller annat.
Skillnaden här är väl att det är modifieringsbolagen som köper klockorna och modifierar dem, och sedan säljer till kund. Kunden köper inte klockan från Rolex för att sedan gå till dessa bolag och be dem modifiera dem.Folk får väl göra vad de vill med sina ägodelar tänker jag.
Vad Rolex själva anser är väl oväsentligt i sammanhanget även om det säkerligen sticker i ögonen på vissa fanboys (misstänker att provokation är en del av själva poängen med dessa modifieringar).
Det tror jag också. Tror inte någon köper en custom för sina sista pengar. Tror att dom flesta säljs till folk som vill reta sina puritanska vänner.Folk får väl göra vad de vill med sina ägodelar tänker jag.
Vad Rolex själva anser är väl oväsentligt i sammanhanget även om det säkerligen sticker i ögonen på vissa fanboys (misstänker att provokation är en del av själva poängen med dessa modifieringar).