• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maydate

Breitling
Detta (mitt första) inlägg får bli startskottet på min Ks karriär
Kommit över en knappt använd fullset rolex daydate "Egyptian" oysterquartz 19028 -89 för ett tag sen och skrev i en annan tråd angående den och fått lite förfrågningar om bilder så startar en tråd här.
Har faktist inte använt den, då den är rare o toppskick samt full-set, så får se om den blir kvar eller går vidare. Va tycker ni?
Är det värt att låta en sån här pjäs ligga, går den upp i värde?
Sett tidigare när jag sökt runt på forumet att det finns en ägare av en guldtavla samt en vit så då passar det utmärkt att jag fyller upp med en svart.
Hoppas ni gillar den!
20160601_224245.jpg
20160601_224144.jpg
20160601_223822.jpg
20160601_223607.jpg
Snapchat-4106012916992192902.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Detta (mitt första) inlägg får bli startskottet på min Ks karriär
Kommit över en knappt använd fullset rolex daydate "Egyptian" oysterquartz 19028 -89 för ett tag sen och skrev i en annan tråd angående den och fått lite förfrågningar om bilder så startar en tråd här.
Har faktist inte använt den, då den är rare o toppskick samt full-set, så får se om den blir kvar eller går vidare. Va tycker ni?
Är det värt att låta en sån här pjäs ligga, går den upp i värde?
Sett tidigare när jag sökt runt på forumet att det finns en ägare av en guldtavla samt en vit så då passar det utmärkt att jag fyller upp med en svart.
Hoppas ni gillar den!
20160601_224245.jpg
20160601_224144.jpg
20160601_223822.jpg
20160601_223607.jpg
Snapchat-4106012916992192902.jpg
Wow! Tung :) Det är tyvärr allt jag har att säga. Gissningsvis är det en god investering, om du känner för att låta den ligga i ett bankfack 20 år :)
 

Maydate

Breitling
Wow! Tung :) Det är tyvärr allt jag har att säga. Gissningsvis är det en god investering, om du känner för att låta den ligga i ett bankfack 20 år :)
Tack, Sant. Man vet ju ens inte om man lever så länge. Haha. Klockor är kanske till för att användas, men det tar emot då den är såpass fin och full-set.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
Detta (mitt första) inlägg får bli startskottet på min Ks karriär
Kommit över en knappt använd fullset rolex daydate "Egyptian" oysterquartz 19028 -89 för ett tag sen och skrev i en annan tråd angående den och fått lite förfrågningar om bilder så startar en tråd här.
Har faktist inte använt den, då den är rare o toppskick samt full-set, så får se om den blir kvar eller går vidare. Va tycker ni?
Är det värt att låta en sån här pjäs ligga, går den upp i värde?
Sett tidigare när jag sökt runt på forumet att det finns en ägare av en guldtavla samt en vit så då passar det utmärkt att jag fyller upp med en svart.
Hoppas ni gillar den!
20160601_224245.jpg
20160601_224144.jpg
20160601_223822.jpg
20160601_223607.jpg
Snapchat-4106012916992192902.jpg

Fin klocka, komplettera gärna med mer bilder så man ser botten & bortsningarnas skick.
 

MånsT

Rolex
Väldigt "egen" klocka men även jag gillar den! Personligen tycker jag att klockor ska användas så antingen gör du det själv eller säljer till någon som gör det :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om du tänker lägga undan den så ta reda på om batteriet bör vara i eller ur. Har för mig att det inte är bra att ha de liggande för länge med batteriet i.

Riktigt fin klocka :)
Bör inte vara någon fara med moderna batterier men om klockan enbart ska ligga undanlagd som en investering så hade jag tagit ut batteriet.

Cool klocka för övrigt, tråkigt om den ska bli liggande.
 

joca

Patek
2-Faktor
Grattis till en fin klocka!
Övertygad om att det är en bra investering men se till att njuta av klockan också :)
 

Maydate

Breitling
Tack för alla svar! Fler bilder kommer i e.m
Antingen så försöker jag lösa en till då, och låter denna ligga eller så använder jag den.
Eller så kränger jag iväg den om ja får nån gött bud! :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag säger använd klockan, på lång sikt så är det ju en bra investering oavsett ifall du använder den eller låter den ligga i ett bankfack! Nu kanske jag inte ska uttala mig något om denna klocka då jag inte har 100 koll, men vad sitter värdet i denna?! Generellt så är väl OQ ganska så kalla klockor trots att en liten upplaga gjordes ( 25.000 ex ) sägs det ju.

Som jag sa, så är det säkert en mycket bra investering på lång sikt, som det har visat sig dom senaste åren så ökar ju aLLa Rolex klockor i värdet ganska så bra, och det är bara på några år.

Jag köpte alldeles nyss en 16570 i NOS skick, många hade säkert kunna tänkt sig att stoppa in den i ett bankfack och låta den ligga där och torka. Men det gör inte jag, jag kommer att använda den som jag gör med alla mina andra klockor, jag bär dom med en smula omsorg...

Jag tänker så här, visst skulle jag få bättre betalt om jag behöll den i 20 år i nos skick säkert. Men, inte tusan kommer jag bli någon miljonär på kuppen, med lite tur kanske en 100k plus på klockan vid en eventuell försäljning, vad vet jag. Däremot vet jag, att jag kommer få tillbaka vart enda öre jag gav plus lite till, den dagen jag säljer klockan om 20 år, för det är jag 100% säker på!

Fram tills dess skall jag bara avnjuta klockan som sig bör..,

Jaja..,hur som haver, så har du en väldigt fin och ovanlig klocka där som jag själv inte skulle tacka nej till! Och jag respekterar ditt beslut hur du än gör med den, det måste ju kännas rätt från din sida, annars blir det nog svårt att njuta fullt ut med klockan om du är rädd och förstöra den vid användning.
 

Brunleif

Panerai
Wow, även fast jag upplever hela inlägget som en förtäckt annons så måste jag säga att det där nog är min nya favoritrolex!
 

poormans

Rolex
har den bara legat så är det rätt bra att be en urmakare kolla så det sitter rätt batteri i den (felaktiga batterier kan läcka och förstöra urverket på den) samt även kolla packningarna
 
Topp