• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Day Date oysterquartz

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Goder afton expertis och novis, undrar varför ovanstående tillverkades och om någon här har den och känner för att lämna ett omdöme?

Hur är serviceintervallen?
Denna kontra ex 1803 och 18038?

Tacksam för svar, så väl blyga som oblyga.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Inte ägt en Day-Date Oysterquartz men en "vanlig" ref 17000. Serviceintervallen är ju inte att jämföra med ex. 1803 eller 18038 då det är Quartzverk
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Nja no brainer håller jag inte med om, ägt två 1803, sålt den ena och behållt den andra. Men är såå sjukt less på att behöva ställa datum / tid när man prasslar med någon annan av uren....

Tänkte det kunde vara jäkligt slappt att ha en batteris
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Då förstår jag vad du menade, största fördelen jag ser med en qvarts är att jag slipper ställa om allt kontra min vanliga dd.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Då förstår jag vad du menade, största fördelen jag ser med en qvarts är att jag slipper ställa om allt kontra min vanliga dd.
Billigare att köpa wimder? Köp en batteri-DD om du gillar den klumpiga 70-talsdesignen, de är ju rätt annorlunda om man jämför med den automatiska.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Skandal att ingen postat en bild!

Rolex_Oysterquartz_daydate_large.jpg
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köp Don's fullset på VRF som ligger uppe nu... Bättre pris är svårt att få!

Mvh
Micke
 

Linkan

Rolex
Jag har en 17000 just nu, och tickandet tycker jag är härligt och stör inte mig. Men alla är vi olika. Jag lägger den i sin låda över natten och stänger locket då hör man den inte. Jag har den även på bordet ibland och jag störs inte då heller. Men som sagt smaken är som baken. Allt som allt är jag supernöjd med klockan och hur den sitter runt handleden.
 
Topp