• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Nu när det finns ganska många oysterquartz här på KS så passar det bra med en egen OQ tråd.
Posta många och fina bilder på era oysterquartz, och berätta gärna lite om den modell ni har.

Börjar med min ref 17000
076.JPG


Ref 17013
077.JPG

Ref 17014
080.JPG

Ref 19019
079.JPG

Baksidor
081.JPG
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den där helguldaren med hårdrocksring och hårdrockslänk som någon har här vill jag ha... :hungry:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den här tråden är inte nyttig. Inte nyttig alls! :grumpy:

Grymma klockor!

Ni som kan: fanns de olika typerna av länkar parallellt? Är länkarna ref-bundna eller finns samma ref med olika länkar?

Har någon input angående hur en OQ bär storleksmässigt jämfört med en 'vanlig' DJ? Jag har fått för mig att OQ är lite större pga boettformen trots samma diameter.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har någon input angående hur en OQ bär storleksmässigt jämfört med en 'vanlig' DJ? Jag har fått för mig att OQ är lite större pga boettformen trots samma diameter.
Den känns kralligare på armen jmf en vanlig DJ, helt klart. Både höjden och länken gör att den känns större. Givetvis gör även boetten sitt till att den upplevs större
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Den här tråden är inte nyttig. Inte nyttig alls! :grumpy:

Grymma klockor!

Ni som kan: fanns de olika typerna av länkar parallellt? Är länkarna ref-bundna eller finns samma ref med olika länkar?

Har någon input angående hur en OQ bär storleksmässigt jämfört med en 'vanlig' DJ? Jag har fått för mig att OQ är lite större pga boettformen trots samma diameter.
Länkarna är ref-bundna, 17000 har oyster integral, 17013 & 17014 har jubilee integral och day-date president integral.
 

joey

Cartier
Langar in en bild på en 1630 jag stötte på i Berlin för nåt år sedan. Tycker den får vara i denhär tråden även om den inte är en Oysterquarz...

OsA3KhF.jpg

Notera skillnaden på infästning mellan länk och boett samt att centrumlänkarna, till skillnad från centrumlänkarna på en 17013 Oysteruartz, även de är i guld. Syns här bredvid min 17014.

Är det förresten nån lycklig ägare till en 1630 (automatiska motsvarigheten till 17013) eller en 1530 (automatiska motsvarigheten till 17000) på forumet så tycker jag att de får lägga in bilder här de med!
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Är det förresten nån lycklig ägare till en 1630 (automatiska motsvarigheten till 17013) eller en 1530 (automatiska motsvarigheten till 17000) på forumet så tycker jag att de får lägga in bilder här de med!
Jag hade en ref 1530 i början på 90-talet som jag bytte mot en breitling :(
Det var ju väldigt inne med breitling då, så jag tyckte jag gjorde ett klipp :banghead:
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Blåtavlat är hett. Går i tankarna på att byta ut min silver. Har någon av herrarna i tråden en tavla liggandes, pm:a gärna :)
Annars blir det Rob vad det lider.
 

Genta

Cartier
De ser mycket intressanta ut. Vilka erfarenheter har ni av urverket, driftsäkerhet, saker man bör kolla?
 
Topp