• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex daydate fråga.

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Varför finns det ingen daydate i stål?

Fått för mig att alla rolex modeller kommer ut på marknaden efter någon form av schema olika former av ädelmetall och sedan stål.

Men daydate finns inte i stål eller?

Har börjat bli sugen på en sån men kan inte bära upp guld och har inte råd med vitguld. (Inte råd med guld heller för den delen)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Nej, inte i verkligheten.

Den normala lanseringscykel (från fin till ful) gäller för modeller som finns i ett spektra av material (och där stål är kassakossan, så man kan skimma köpkraft och nyhetens behag under ett antal år). Undantagen är vissa i Professionalsortimentet (som bara finns i stål) och flaggskeppsmodellerna (som bara finns i ädelmetaller).
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Tudor finns i stål, men det är ju inte en Rolex
Min
dagensvintage2.1.JPG
 
  • Like
Reactions: joF

Sond

Patek
Det brukar påstås att det tillverkades en liten serie DD i stål. Om den var så liten som 6 st vet jag inte. Men då är de ju omöjliga att få tag i och med ett pris som en rymdfärja... Men även om den tillverkats i fler exemplar än 6 så är den nog så ovanlig att du lär få råd med en guld innan du kan bärga en DD i stål.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Det brukar påstås att det tillverkades en liten serie DD i stål. Om den var så liten som 6 st vet jag inte. Men då är de ju omöjliga att få tag i och med ett pris som en rymdfärja... Men även om den tillverkats i fler exemplar än 6 så är den nog så ovanlig att du lär få råd med en guld innan du kan bärga en DD i stål.

Prototyp-/testserier har det ju funnits i stål, men de får sannolikt platina att verka billigt, därav;

Nej, inte i verkligheten.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Komiskt att jag PMade min rolexrådgivare och frågade exakt samma sak imorse. :)
 

Sond

Patek
...du missar en grej. 360k...i nådens år 2002. Jag kan ta gift på att det, framförallt med rådande vintage-Rolex- och DD-hype, skulle vara en hel del till idag.

Håller helt med. Jag hävdade ju att den skulle kosta som en rymdfärja..:) Även om teoretiker säger att det enda pris som finns är det som är betalat så tror även jag att man kan få betydligt mer idag.
 
Topp