• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex DD Stella?

max

Dancing Queen
Ingen stella men mycket målare :)
11500€
datejustredoman.jpg


Ligger ju även en vitguldsstella ute för nätta summan av 26600€
tester.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Inte för att kissa på paraden här, men vore det inte coolare med en guldis-DD med svenska veckodagar? Arabiska ser ju lite spexigt ut, men du har (väl?) ingen aning vilken dag den visar?
 

DrDre

Patek
JS_80 skrev:
Inte för att kissa på paraden här, men vore det inte coolare med en guldis-DD med svenska veckodagar? Arabiska ser ju lite spexigt ut, men du har (väl?) ingen aning vilken dag den visar?

Det är ju iofs lätt att byta dagskivan. När jag köpte min så hade den italienska dagar, så jag bytte (det finns svenska men jag valde engelska). Om jag minns rätt så låg priset på ca 600 kr för arbete och skivan, och Rob Engström bytte den över en lunchrast.
 

DrDre

Patek
JS_80 skrev:
De är riktigt läckra :shock: Finns det liknande DJ-tavlor? Kan tänka mig att de är lite mer överkomliga i pris.

Skulle gärna ha en liten ljusare blå tavla till min DJ, den nuvarande är rätt mörk i jämförelse med Stella:

ba0ef202-63ba-44a9-84c5-e124a5eb19c8_zps729fceb3.jpg


Det finns ju vanliga (icke-stella) urtavlor om det bara är lite gladare färger man är ute efter. Så här såg min DD ut när jag köpte den med originalurtavla.

IMAG0080.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Satt och funderade på stella-tavlor ikväll.
Har vi några på KS?
Mellan vika serienr fanns dom?
poormans har väl en brun safiroxblodare lös? Tveksam att den såldes. Annars tror jag det är torrt. Serienummer hjälper inte här då de finns ganska blandat från sent 60- till iaf sent 70-tal. 1803 klart dyrare och mer åtråvärd än de senare till 18038. Oxblod är halvdyr och alla andra färger skitdyra. Gul sägs vara en av de mest ovanliga men kanske också den fulaste. Antar det hänger ihop. :)

Vill man bränna än mer pengar så strösslar man på lite stenar och målar dit en logga för en shejk eller juvelerare. Lycka till!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tror du får oxblod och safir under hundra. En 1803 med kul tavla landar väl kanske kring 120-150 head only. Ruggigt jobbig modell att köpa då det finns massvis med ommålade tavlor som låtsas vara stellor. Skulle enbart köpa från välkänd handlare eller samlare som jag litar blint på.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
poormans har väl en brun safiroxblodare lös? Tveksam att den såldes. Annars tror jag det är torrt. Serienummer hjälper inte här då de finns ganska blandat från sent 60- till iaf sent 70-tal. 1803 klart dyrare och mer åtråvärd än de senare till 18038. Oxblod är halvdyr och alla andra färger skitdyra. Gul sägs vara en av de mest ovanliga men kanske också den fulaste. Antar det hänger ihop. :)

Vill man bränna än mer pengar så strösslar man på lite stenar och målar dit en logga för en shejk eller juvelerare. Lycka till!
Tackar :)
Någon som vet någon sida med mer info?
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
poormans har väl en brun safiroxblodare lös? Tveksam att den såldes. Annars tror jag det är torrt. Serienummer hjälper inte här då de finns ganska blandat från sent 60- till iaf sent 70-tal. 1803 klart dyrare och mer åtråvärd än de senare till 18038. Oxblod är halvdyr och alla andra färger skitdyra. Gul sägs vara en av de mest ovanliga men kanske också den fulaste. Antar det hänger ihop. :)

Vill man bränna än mer pengar så strösslar man på lite stenar och målar dit en logga för en shejk eller juvelerare. Lycka till!

Stella fanns nog faktiskt ända in på 90-talet.

En 18238 från 1991 (E83****) som såldes av en italiensk samlare på Antiquorum 2007 hade en blå stella med guldtext. Kan inte vara helt säker på att den satt i klockan från början men jag har för mig att klockan var NOS och eftersom den ingick i en lot med femton andra stella/korall-DD:s så lutar det åt att den var legit.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Stella fanns nog faktiskt ända in på 90-talet.

En 18238 från 1991 (E83****) som såldes av en italiensk samlare på Antiquorum 2007 hade en blå stella med guldtext. Kan inte vara helt säker på att den satt i klockan från början men jag har för mig att klockan var NOS och eftersom den ingick i en lot med femton andra stella/korall-DD:s så lutar det åt att den var legit.
Stämmer säkert. All min kunskap dör med safirglas och vitguldsindex. Inget viktigt har ändå hänt på Rolex-fronten efter det.
 

poormans

Rolex
jo då oxbloden finns kvar, 32k kanske var lite optimistiskt men i rätt klocka blir den supersnygg, allt tritium är intakt och inga märken

inte utan att man har lite ågren över att man sålde den 18208 med smooth bezle och rivet oyster jag hade för några år sedan
den var iofs för sen för en stella tavla (T-serie nr) men grymt skick på klocka och inte minst länk och helt rätt peng (gav väl typ 52k för den då)


cheers
christian
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp