• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

Du om någon vet väl hur det är ;)
Lutar åt att plocka en ny hos Ad...
Jodå...jag vet;)
ACFE8907-8A81-4601-ADED-58625609228F.jpeg

Någon som har koll ifall någon AD i huvudstaden har en vit 216570 tillgänglig? (eller där man kan få köa på en?)
Bor en bra bit bort från Stockholm och har mailat till de flesta men bara fått svar ifrån Krons som inte hade någon hemma och de hade dessutom valt att stänga alla väntelistor på alla Rolex?!
Tänker ändå att ExpII inte är lika het som en GMT/Sub/Daytona...

Hej på er, jag huserar i vanliga fall mest i Explorer tråden med min 214270, men börjar bli mer och mer sugen på en Explorer II som komplement. Har rätt tunna handleder någonstans mellan 16,5-17cm, så frågan är om jag ska gå mot 216570 eller den äldre referensen, utöver storleken finner jag egentligen inget som talar för en äldre ref.

Anledningen att jag är här och stör är att jag gärna vill att ni med lite tunnare handleder lägger upp ett par tusen foton från olika vinklar och avstånd, ja givetvis nu när ni bär klockan annars ger det inte så mycket :)

Tack på förhand.

Hej på er, jag huserar i vanliga fall mest i Explorer tråden med min 214270, men börjar bli mer och mer sugen på en Explorer II som komplement. Har rätt tunna handleder någonstans mellan 16,5-17cm, så frågan är om jag ska gå mot 216570 eller den äldre referensen, utöver storleken finner jag egentligen inget som talar för en äldre ref.

Anledningen att jag är här och stör är att jag gärna vill att ni med lite tunnare handleder lägger upp ett par tusen foton från olika vinklar och avstånd, ja givetvis nu när ni bär klockan annars ger det inte så mycket :)

Tack på förhand.

Hej, Jag har smala handleder 17-17,5. Jag tycker om storleken. Mitt förslag är att du provar båda då jag upplever det som två helt olika klockor trots alla självklara likheter.

Bilagor

• 20191201_183859.jpg
    20191201_183859.jpg
    519.9 KB · Visningar: 4
Hej, Jag har smala handleder 17-17,5. Jag tycker om storleken. Mitt förslag är att du provar båda då jag upplever det som två helt olika klockor trots alla självklara likheter.
Tycker du bär upp den med enkelhet, fast du har ju också något grövre handleder än mig. Att prova båda vore förstås optimalt men jag bor lite avsides så det är inte helt enkelt. Slår jag nu inte till i blindo får jag försöka pröva mig fram vid nästa besök i huvudstaden. Har du ägt båda eller bara prövat tidigare ref?

Tack på förhand.

16.5cm handled

65144A6C-1E87-43BE-AF4C-94B7062E0FC3.jpeg
65C5A22E-75C6-4EC2-955C-A092E9C69CCD.jpeg
7FBD7A2E-6584-449F-A68F-81D645EC22D7.jpeg
9BB36DFA-33E2-48FD-86DB-97357C1E844D.jpeg
FEE4BDC8-F07A-4985-A3C2-1A5A28493E79.jpeg
E0517F94-870B-4DEC-AA72-64FFB4A7DDCA.jpeg

Tycker du bär upp den med enkelhet, fast du har ju också något grövre handleder än mig. Att prova båda vore förstås optimalt men jag bor lite avsides så det är inte helt enkelt. Slår jag nu inte till i blindo får jag försöka pröva mig fram vid nästa besök i huvudstaden. Har du ägt båda eller bara prövat tidigare ref?

Tack för det,,
Jag har bara haft 216570, min bror är owg med sin 16570 sedan några år så jag har provat den många gånger om man säger så.
Gillar man känslan i länken på nya rollar (vilket jag gör) då skulle jag ta 216570.

Men jag tror det kan vara på gränsen med din storlek. Kan själv tycka att det är i gränslandet även för min del.. kanske inte syns när man tar optimal bild rätt ovanifrån som jag nyss gjorde.

Mvh

Tack för det,,
Jag har bara haft 216570, min bror är owg med sin 16570 sedan några år så jag har provat den många gånger om man säger så.
Gillar man känslan i länken på nya rollar (vilket jag gör) då skulle jag ta 216570.

Men jag tror det kan vara på gränsen med din storlek. Kan själv tycka att det är i gränslandet även för min del.. kanske inte syns när man tar optimal bild rätt ovanifrån som jag nyss gjorde.

Mvh
Jag förstår, kanske är bäst att prova trots allt, gillar ju nya länken, särskilt låset, lumen är ju flera resor bättre också. GMT visaren är betydligt snyggare än på den gamla. Fyrsiffrig ref vore drömmen men får nog fortsätta vara just en dröm. Jag ska pröva båda innan köp, sen får vi väll se om jag återkommer i tråden framledes. Tack för hjälpen så länge.

Tillbaka
Topp