• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

På tiden den här tråden dök upp på första sidan igen 😎
IMG_3023.jpeg
Sjukt snygg med svart tavla, även om jag gick för Polaren när det begav sig. Måste testa en med svart tavla nästa gång jag har vägarna förbi Nymans😍

Har börjat intressera mig för en Explorer 2, är dock lite osäker på storleken, så tänkte försöka prova en hos AD när tillfälle ges om någon vecka. Bärs den mycket större än t.ex en 2mm mindre Sub?

Vad kan jag förvänta mig för ungefärlig väntetid på en Explorer 2? Har tidigare bara köpt en datejust från samma AD (Nymans). Den bör vara lite “lättare” att få tag på direkt från AD än övriga Rolex sportstål, eller hur?
Sent svar, så du har säkert redan bildat dig en uppfattning, men jag upplever att den bär aningen större ja. Dock gick jag från en 114060 head only som bars på gummi till en 216570 Polar på länk, så dels bidrog nog vikten som länk adderar samt den vita tavlan som visuellt tar för sig mer än en svart tavla, men kanske också dom två millimetrarna. Dock upplevdes Exp II mer ”platt”. Oavsett gillade jag den skarpt och om rätt erbjudande uppenbarar sig är jag absolut inte främmande för att äga en igen i framtiden.

Referensbilder på min 17cm handled.
IMG_6410.jpeg
IMG_6702.jpeg

Sent svar, så du har säkert redan bildat dig en uppfattning, men jag upplever att den bär aningen större ja. Dock gick jag från en 114060 head only som bars på gummi till en 216570 Polar på länk, så dels bidrog nog vikten som länk adderar samt den vita tavlan som visuellt tar för sig mer än en svart tavla, men kanske också dom två millimetrarna. Dock upplevdes Exp II mer ”platt”. Oavsett gillade jag den skarpt och om rätt erbjudande uppenbarar sig är jag absolut inte främmande för att äga en igen i framtiden.

Referensbilder på min 17cm handled.
IMG_6410.jpeg
IMG_6702.jpeg
Tack för svar, blev erbjuden en explorer men hoppade över. Tyckte den bars aningen för stort för min smak när jag provade den hos AD.

Tillbaka
Topp