• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Explorer II - The TRÅD

0C54FFF2-224C-4585-8FC3-B73FF07C3DE1.jpeg
06351636-AE78-4ED9-86E4-5A257EDE12A4.jpeg

Hej alla kamrater. Blev erbjuden att köpa en vit 216570 av AD, men kan inte bestämma mig! Skulle vid köp bli ett komplement till Datejust 36 mm med jubilee-länk. Explorern kändes stor på handleden men är ju van vid 36 mm. Verkar som många här har köpt, sålt och köpt Explorer 2an... Korta tankar/minirecension av klockan vore uppskattat :). Det jag gillar är att det är en no-nonsense sportklocka med bra komplikationer, grym länk, tydlig tavla, och att det inte är en Sub eller GMT.

Hej alla kamrater. Blev erbjuden att köpa en vit 216570 av AD, men kan inte bestämma mig! Skulle vid köp bli ett komplement till Datejust 36 mm med jubilee-länk. Explorern kändes stor på handleden men är ju van vid 36 mm. Verkar som många här har köpt, sålt och köpt Explorer 2an... Korta tankar/minirecension av klockan vore uppskattat :). Det jag gillar är att det är en no-nonsense sportklocka med bra komplikationer, grym länk, tydlig tavla, och att det inte är en Sub eller GMT.
Explorer II är en av de klockor jag gillar mest av de jag äger. Även om den är 42mm tycker jag den upplevs lite mindre då den är relativt tunn om man jämför med t ex Sea-Dweller och den sitter sjukt bra på min handled iallafall. Väldigt underskattad enligt mig. GMT funktionen är grym, den har datum och Oysterlänken med easylink är magisk. De dagar jag tycker den blir lite stor eller för sportig så kör jag oftast Explorer 39 som komplement.
Köpte min med vit tavla men kompletterade senare med svart som nu suttit på ett halvår och jag ser mig inte byta tillbaka till den vita men det är ju en smaksak...
B57AF8C6-D8F1-49C0-98C9-72232CF5BA3C.jpeg

Lär väl inte hända i första taget.. Men, skulle någon av er med en vit Explorer mot all förmodan tröttna så shoot me a DM. :)

Hej,
Någon av er kunniga som kan hjälpa mig att bedöma om, i så fall hus pass, polerad denna klocka är?

EXP1.png
EXP2.png
EXP3.png
EXP4.png
?

Tillbaka
Topp