Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr osannolikt, de ligger ju i kölvattnet på sub och gmt. Så länge de håller sina värden/stiger lär de inte sjunka i alla fall, just nu tycker jag prisbilden är rätt bra på exp2. Får jag gissa kommer det vara +5k i vår.Hoppas hypen lagt sig till i höst då jag planerar att köpa en Känns som att priset har runnit iväg lite...
Det finns äldre med oysterlock också, men de var tillval innan nångång i mitten/slutet på 90-talet (nån vet säkert exakt vilket år de blev standard).Är det något speciellt man ska vara uppmärksam på om man köper 16570? Finns många på chrono24 runt och under 35' men jag har inte en aning om det är bra skick eller inte.
Vill helst ha en från -98 eller nyare för luminovan. Sen är det väl nya låset där någonstans också?
T.ex. Den här, hiss eller diss? https://www.chrono24.se/rolex/explo...---box-and-our-warranty-2-year--id3886582.htm
Misstänker att alla purister här får hjärtsnörp av detta, men det här tycker jag var en tilltalande moddning av 16570. Gillar skarpt den orangea GMT-visaren, men tycker att 216570 är för stor.
Intressant det där. Jag tvekar på att införskaffa en 216570, tycker den är för litenTycker nog det funkar.
Håller med om att 42 mm blir för stort.
För ett par år sedan var jag nära att köpa en 16570. Det som stoppade mig då var att jag hellre ville ha orangea visaren... jag gillar stort!!Misstänker att alla purister här får hjärtsnörp av detta, men det här tycker jag var en tilltalande moddning av 16570. Gillar skarpt den orangea GMT-visaren, men tycker att 216570 är för stor.
Jag bär min nästan varje dag, även nu i december.Verkar även funka i december förresten...enligt ett försök idag.......
Vit är överlägset snyggast!!
Misstänker att alla purister här får hjärtsnörp av detta, men det här tycker jag var en tilltalande moddning av 16570. Gillar skarpt den orangea GMT-visaren, men tycker att 216570 är för stor.
Flyger inte för mig. Antagligen för "originalet" redan är perfektMisstänker att alla purister här får hjärtsnörp av detta, men det här tycker jag var en tilltalande moddning av 16570. Gillar skarpt den orangea GMT-visaren, men tycker att 216570 är för stor.
Fast ska man vara lite sådan är ju det här närmre originalet-originalet 1655. 16570 är ju en delvis ganska annan klocka. Och 216570 har mer av 1655 formspråk.Flyger inte för mig. Antagligen för "originalet" redan är perfekt
Ju mer jag tittar på den nya explorern, ju mer känns den som en barnklocka med sina enorma visare. Det är inge vidare vackert. Men smaken är ju som baken
Förstår mig inte riktigt på trådstarten. Har nån sagt man måste gilla alla modeller som kommer från Rolex?
Jag gör det då inte, däremot anser jag att Explorer II är en av dom snyggaste modeller som Rolex släppt.
Visst är det så. Men som du ju ser (ovan tex) så har det tagit Rolex några försök att få till det perfektFast ska man vara lite sådan är ju det här närmre originalet-originalet 1655. 16570 är ju en delvis ganska annan klocka. Och 216570 har mer av 1655 formspråk.
Jag tror vi nöjer oss med att vara ense om att vi är oense.Visst är det så. Men som du ju ser (ovan tex) så har det tagit Rolex några försök att få till det perfekt
Så klart o det är ju det som är det sköna med Explorer 2. Det finns en för alla. Vill du ha en obskyr vintage modell med smeknamn efter nån gammal skådis som antagligen aldrig burit klockan, så finns det. Vill du ha "normalstor" sportrolle så finns det och vill du ha en XL variant, ja då finns det också.Jag tror vi nöjer oss med att vara ense om att vi är oense.