• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex explorer

tissoter

Audemars
Är det en Rolex Explorer ii du tänker på i första hand?
Äventyrsklocka :) kan dock bli svårt att hitta för exakt 30 k tyvärr....
 

Hawk100

Rolex
Nä.....
AR, det är väl Autoriserad Retailer???
Dvs i princip "gråhandlare"???
Men varför behövs det i kloakerna???
Blir bara konstigare och konstigare....

Med tanke på var klockan ska användas bör väl även en UL-tvätt rymmas inom de 30k (eller om det nu var bananer?). Kan tänka mig att länken kan bli "lite" ofräsch efter ett par dagar på jobbet.....
 

mahnrub

Trollgubbe
AR som i AntiKomplexbehanbling skitsvårt att refleketra över vad klockan är i kloakerna.
borde det inte för kortas ak då
Då blev det nog något missförstånd :)
Då ber jag om ursäkt ifall jag var otydlig, men för 30k får du en schysst Explorer, men med tanke på ditt ordförråd och ordval så trodde jag att du skulle förstå mig, men där sket jag i galen tunna! Men med tanke på hur du skriver och stavar, så är det säkert många med mig som undrar ifall du är seriös i din fråga!

Hur som haver så önskar jag dig lycka till med jakten...
förstår inte
Men hur skriver du pojk?! Särskrivningarnas mästare är här :D:D
@mahnrub
jag har varit med om lite traumatiserande saker nere i kloakerna så mina händer darrar hela tiden och råkar tyvärr träffa space :(
min pyskolog säger att problemen kan komma från att när jag var ung och far min tog fram läder remmen brukade darra då och jag darrar varje gång jag ser läder därför kan jag inte använda läder strap ;(
Du kan ha rätt. Polaren är egentligen en bekant till en kvinna jag träffade på krogen förra veckan, sjuk historia han bodde i hennes trädgård och när jag skulle sticka innan hon vaknade morgonen där på. Så smög jag ut bakvägen och då möttes våra blickar hans och mina, chock från oss båda då båda av oss trodde vi var dom enda som var uppe. Han började ge mig gåvor , en vattenslang, ett duschmunstycke och en ridpiska. Sen såg han min klocka och ville byta mot en burk ravioli. Men jag bad att få återkomma och bytte nummer med honom innan jag tog med mig vattenslang m.n och begav mig hemåt och han in i busken igen. Sen har han ringt oavbrutet och velat sälja klockor . Funderar på byta nummer men vad ska ja säga till frun som kan motivera nummerbyte utan att väcka misstankar. Sorry för ot. Men ja den e nog fake .
låter lite orealistiskt
Är det en Rolex Explorer ii du tänker på i första hand?
nej det är en explorer rolex som jag tänker på vill som sagt inte ha någon kina modell
 

mahnrub

Trollgubbe
Nä.....
AR, det är väl Autoriserad Retailer???
Dvs i princip "gråhandlare"???
Men varför behövs det i kloakerna???
Blir bara konstigare och konstigare....

Med tanke på vart klockan ska användas bör väl även en UL-tvätt rymmas inom de 30k (eller om det nu var bananer?). Kan tänka mig att länken kan bli "lite" ofräsch efter ett par dagar på jobbet.....
var* vart används när man talar om riktning inte befintlighet
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
borde det inte för kortas ak då


förstår inte

jag har varit med om lite traumatiserande saker nere i kloakerna så mina händer darrar hela tiden och råkar tyvärr träffa space :(
min pyskolog säger att problemen kan komma från att när jag var ung och far min tog fram läder remmen brukade darra då och jag darrar varje gång jag ser läder därför kan jag inte använda läder strap ;(

låter lite orealistiskt

nej det är en explorer rolex som jag tänker på vill som sagt inte ha någon kina modell

Jag förstår, att du inte förstår!!! Lycka till med jakten..,
 

Jimpa

Panerai
Ja helt otrolig upplevelse. Men jag borde inte köpa den klockan heller alltså ? Är ju förbannat sugen på en explorer jag med.. blev glad när jag såg denna tråd start men är inte mycket klockare nu tyvärr.. tål den vatten om den är fake ? För det är ju mest utseendet jag är ute efter lixom..
 

mahnrub

Trollgubbe
Ja helt otrolig upplevelse. Men jag borde inte köpa den klockan heller alltså ? Är ju förbannat sugen på en explorer jag med.. blev glad när jag såg denna tråd start men är inte mycket klockare nu tyvärr.. tål den vatten om den är fake ? För det är ju mest utseendet jag är ute efter lixom..
blir inte riktigt heller klokare av den här tråden tror inte att en fake är bättre när det kommer till vatten tät het men värt att prova endä
Knappast, lite mer finess hade jag haft.
Ja, dina övriga inlägg håller ju sån hög kvalité...
 

Cryssarn

Rolex
tmp_2666-Turtles-In-Time-Sewer-Surfing-super-nes-1548910098.png


om du hittar dom så kan du fråga vad dom har för klockor ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
hej jag letar efter en rolex explorer jag vill att den ska tåla lite stryk är dom vatten täta eller no go på att ha på sig den i vatten? vad för budget är rimlig hade tänkt mig typ max 30k men det kanske är överpris vet inte riktigt hur mycket de brukar gå för men jag vill helst in överskrida 30k finns det någon liknande modell för under 30k?
TRETTITUSEN!!??
 
Topp