Jag tror att utanför detta forum så skulle nog dom flesta anse att Rolex generellt sett inte tillverkar vad man i allmänhet uppfattar som stilren design.
Det är min uppfattning.
Hur definierar du stilrent då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror att utanför detta forum så skulle nog dom flesta anse att Rolex generellt sett inte tillverkar vad man i allmänhet uppfattar som stilren design.
Det är min uppfattning.
Det är min uppfattning.
Säger som Stenmark en gång sa...
"He e svårt å förklar för nån som int begrip"..
![]()
Självklart finns det en del vackrare klockor. I alla fall för stunden. Men det är få klockor som funkar så väl till så mycket så länge som valfri Rolle. Detta kommer alltså från en som är ganska så långt ifrån ett helyllefanboy bara så du vet!
Inga problem. Jag tror du är ett skämt! SorryUtan att trampa någon på tårna men jag tycker denna klocka, rent estetiskt, är ett skämt. Kan inte uttryck det på annat sätt sorry ...
Och, varför är det där definitionen av stilrent?
Tyckte inte heller om Rolex från början.
Men sen allt eftersom så insåg vilken trevlig design det var. Just Explorer (Exploder?) tycker jag inte om. Varför? Jag avskyr siffror.
Daytona är jag inte heller något fan av. Jag älskar GMT-Master och Day-Date. Stilrena, trevliga och funktionella, speciellt GMT-Mastern.
Samt att Rolex håller en riktigt trevlig storlek på sina klockor är helt klart ett stort plus.
Här är min Root Beer. Jag gillar färgsättningen på den, lite sådär små-flashig men samtidigt alldaglig.
Rolex 16713 by BadkarsPiraten, on Flickr
Inga krusiduller, ren tavla, rena visare, ren bezel. Vitt och stål och grått är i många avseenden definitionen av stilrent
Inga krusiduller, ren tavla, rena visare, ren bezel. Vitt och stål och grått är i många avseenden definitionen av stilrent
Tjääna
![]()
Säger du att detta ej är stilrent så vettefan vad det är med dig...
Tjääna
![]()
Säger du att detta ej är stilrent så vettefan vad det är med dig...
Förstoringsglas på en klocka är inte stilrent
Förstoringsglas på en klocka är inte stilrent