• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT 1675/8-78

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Kommer precis från Bergströms ur som öppnade klockan, urmakaren berättade att hon är förvånad över verkets fina skick:) Länken var som vi tidigare disskuterat inte original men 18k och en vikt på c.a 70 gr och kommer att säljas till guldvärdet.
Klockan ska nu servas och poleras, jag väntar också in priser på nyinköp på länkförslag.

Återkommer när allt är klappat och klart...tack ännu en gång för alla tips & råd i tråden:)

Fick precis besked av daviden att länken drog in 12500:-.
20140218_115551_7_bestshot.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kommer precis från Bergströms ur som öppnade klockan, urmakaren berättade att hon är förvånad över verkets fina skick:) Länken var som vi tidigare disskuterat inte original men 18k och en vikt på c.a 70 gr och kommer att säljas till guldvärdet.
Klockan ska nu servas och poleras, jag väntar också in priser på nyinköp på länkförslag.

Återkommer när allt är klappat och klart...tack ännu en gång för alla tips & råd i tråden:)

Fick precis besked av daviden att länken drog in 12500:- (alltid något)
20140218_115551_7_bestshot.jpg

Smälte ni ned spännet? Tråkigt...
 

ssp226

Cartier
Varför inte spara länken? Använd den och smält ner den senare istället om du inte är i behov av pengar. Ska du köpa en korrekt länk så kommer det kosta dig en hel del pengar och det är inte direkt lätt att hitta.

Kommer precis från Bergströms ur som öppnade klockan, urmakaren berättade att hon är förvånad över verkets fina skick:) Länken var som vi tidigare disskuterat inte original men 18k och en vikt på c.a 70 gr och kommer att säljas till guldvärdet.
Klockan ska nu servas och poleras, jag väntar också in priser på nyinköp på länkförslag.

Återkommer när allt är klappat och klart...tack ännu en gång för alla tips & råd i tråden:)

Fick precis besked av daviden att länken drog in 12500:- (alltid något)
20140218_115551_7_bestshot.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja nu hoppas jag vi hittar något snyggt till den fina klockan:)

Frågan är om man skall försöka frankenifiera presidentlänkar. Bror min letar egentligen efter en oysterlänk till sin 16758, men en president vore kul. Står och väger om det är ett ok ingrepp eller ej. Sedan vet jag iofs inte om vi har någon guldsmed som fixar detta snyggt. Är ju inte så mycket utfyllnad som skall till för att de skall passa. I vilket fall skall det bli kul och se vad du hittar för länk till gmtn
 

Galaxy

Rolex
Grym klocka, du gör återigen skäl för att vara "The Goldmember". :) Spontant sätt skulle jag om jag var du börja bära den på krokodilläder, men annars går nog länken att fixa till.
Har för mig att någon här på forumet skickade en Oysterlänk till Hongkong(?) där det blev ett enastående resultat. Å andra sidan skulle ny presidentlänk sitta som handen i handsken.

Och självklart ett grattis!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Denna hade jag missat. Riktigt kul fynd!
Hur kommer det bli med polering, kan de ordna "rätt" bevels?
 
Topp