• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Hej dÀr,
TÀnkte införskaffa mig min första GMT, kollat lite pÄ 16710(2007), sÀljaren sÀger att den Àr opolerad men jag Àr ingen expert. Vad tror ni? Kostar ett "opolerat ex" 80tkr
Tack för hjÀlpen!

1 (1).jpg
1 (2).jpg
1 (3).jpg
1 (4).jpg
1 (5).jpg
1 (6).jpg
1 (7).jpg
1 (8).jpg
1 (9).jpg
1 (10).jpg
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Hej dÀr,
TÀnkte införskaffa mig min första GMT, kollat lite pÄ 16710(2007), sÀljaren sÀger att den Àr opolerad men jag Àr ingen expert. Vad tror ni? Kostar ett "opolerat ex" 80tkr
Tack för hjÀlpen!

1 (1).jpg
1 (2).jpg
1 (3).jpg
1 (4).jpg
1 (5).jpg
1 (6).jpg
1 (7).jpg
1 (8).jpg
1 (9).jpg
1 (10).jpg
Det ser ut att vara ett fint ex, och Àr den frÄn 2007 Àr det inte omöjligt att den Àr opolerad. Dock tycker jag att det Àr svÄrt att sÀga helt sÀkert. Men 80k?! Sitter sjÀlv pÄ en 16710 frÄn 2002 (utan cert men med box) och blev erbjuden 57k för nÄgon vecka sedan.
 

Zalath

Panerai
Hej dÀr,
TÀnkte införskaffa mig min första GMT, kollat lite pÄ 16710(2007), sÀljaren sÀger att den Àr opolerad men jag Àr ingen expert. Vad tror ni? Kostar ett "opolerat ex" 80tkr
Tack för hjÀlpen!

1 (1).jpg
1 (2).jpg
1 (3).jpg
1 (4).jpg
1 (5).jpg
1 (6).jpg
1 (7).jpg
1 (8).jpg
1 (9).jpg
1 (10).jpg
60' kÀnns mer som ett rimligt pris. Kanske lite högre. 80' Àr pÄ tok för mycketŽ. Det Àr ju inte en stick dial-variant heller, men har möjligtvis ett lite nyare urverk.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Har kollat lite pĂ„ GMT BLNR sista tiden. Listas för runt 80 hos svenska AD. Men pĂ„ köp och sĂ€lj hĂ€r i forumet sĂ„ verkar den sĂ€ljas vĂ€ldigt nĂ€ra det priset. Även pĂ„ Chrono sĂ„ ligger dom kring eller över listpriset.
Är det att det Ă€r vĂ€ntetid pĂ„ denna modell som gör att man kan fĂ„ sĂ„ bra betalt?
 

Tapiren

Cartier
Jag sitter och funderar pÄ min gamla GMT, jag köpte den begagnad under förevisningen att den var opolerad.

Egentligen spelar det inte sÄ stor roll, jag Àr nöjd med den och om ni experter sÀger "tokpolerad" blir jag inte sur för det, tycker fortfarande att det Àr en grym klocka, men det Àr intressant att veta vad ni tycker.

Jag tycker nog att den Àr ganska hygglig, kronan framtrÀder fint pÄ spÀnnet exempelvis.

IMG_5435.JPG
IMG_5443.JPG
 

Zalath

Panerai
Har kollat lite pĂ„ GMT BLNR sista tiden. Listas för runt 80 hos svenska AD. Men pĂ„ köp och sĂ€lj hĂ€r i forumet sĂ„ verkar den sĂ€ljas vĂ€ldigt nĂ€ra det priset. Även pĂ„ Chrono sĂ„ ligger dom kring eller över listpriset.
Är det att det Ă€r vĂ€ntetid pĂ„ denna modell som gör att man kan fĂ„ sĂ„ bra betalt?
Tror det nog beror pÄ att det Àr aningen större efterfrÄgan Àn tillgÄng. Men inte nÄgon större skillnad. Den kommer nog att gÄ ned i pris pÄ begagnatmarknaden en smula (relativt nypris). StÄlrollar av sportmodell brukar dock ha relativt gott andrahandsvÀrde, jÀmför t.ex. med sub.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Tror det nog beror pÄ att det Àr aningen större efterfrÄgan Àn tillgÄng. Men inte nÄgon större skillnad. Den kommer nog att gÄ ned i pris pÄ begagnatmarknaden en smula (relativt nypris). StÄlrollar av sportmodell brukar dock ha relativt gott andrahandsvÀrde, jÀmför t.ex. med sub.
Men Àr det leveranstid pÄ den modellen?
 

Wboy

Panerai
Har kollat lite pĂ„ GMT BLNR sista tiden. Listas för runt 80 hos svenska AD. Men pĂ„ köp och sĂ€lj hĂ€r i forumet sĂ„ verkar den sĂ€ljas vĂ€ldigt nĂ€ra det priset. Även pĂ„ Chrono sĂ„ ligger dom kring eller över listpriset.
Är det att det Ă€r vĂ€ntetid pĂ„ denna modell som gör att man kan fĂ„ sĂ„ bra betalt?
Bra smak!

Du kan nog fÄ en bÀttre begagnad, beroende pÄ antal Är, för 70 Ä uppÄt.
 

Pimpim

Breitling
Hej!

Har en frÄga gÀllande lÀnkarna pÄ 16710 som nÄgon kanske kan hjÀlpa mig att svara pÄ :).
78360 som jag förstÄtt det anvÀndes fram till 2000 och sedan ersattes med 78790 fram till 2007, vilken av dessa lÀnkar Àr att rekommendera?

Skulle det Àven vara nÄgon hÀr som Àr intresserad av att sÀlja sÄ Àr det bara hoijta till ! :)
 

Zalath

Panerai
Hej!

Har en frÄga gÀllande lÀnkarna pÄ 16710 som nÄgon kanske kan hjÀlpa mig att svara pÄ :).
78360 som jag förstÄtt det anvÀndes fram till 2000 och sedan ersattes med 78790 fram till 2007, vilken av dessa lÀnkar Àr att rekommendera?

Skulle det Àven vara nÄgon hÀr som Àr intresserad av att sÀlja sÄ Àr det bara hoijta till ! :)
Den senare varianten har solida ÀndlÀnkar vilket Àr att föredra.

Har faktiskt börjat fundera pÄ att göra mig av med min.. fÄr fundera nÄgra mÄnader till.. =)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Den senare varianten har solida ÀndlÀnkar vilket Àr att föredra.

Har faktiskt börjat fundera pÄ att göra mig av med min.. fÄr fundera nÄgra mÄnader till.. =)
Damn you för att du hÄller oss pÄ halster. Vi vill ju lÀgga rabarber pÄ ett objekt omedelbums.
 

Ersali

Breitling
God afton GMT fans!
Sitter och kollar efter gmt och sÄg den hÀr pÄ uret vintage.
En 16700 men vad jag lÀst tidigare sÄ kom dom aldrig med en Coke bezel? Eller kan det vara sÄ att det finns undantag? Tavlan verkar ocksÄ utbytt sÄ kanske eventuellt gÀller bezel.. Lite egendomligt dÄ enligt specen sÄ medföljer cert och orginalbox.
 

Bilagor

  • IMG_3385.PNG
    IMG_3385.PNG
    78.6 KB · Visningar: 60

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
God afton GMT fans!
Sitter och kollar efter gmt och sÄg den hÀr pÄ uret vintage.
En 16700 men vad jag lÀst tidigare sÄ kom dom aldrig med en Coke bezel? Eller kan det vara sÄ att det finns undantag? Tavlan verkar ocksÄ utbytt sÄ kanske eventuellt gÀller bezel.. Lite egendomligt dÄ enligt specen sÄ medföljer cert och orginalbox.
Nja, box och cert kan ju medfölja ÀndÄ Àven om det Àr en servicetavla och om bezelen Àr utbytt.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
God afton GMT fans!
Sitter och kollar efter gmt och sÄg den hÀr pÄ uret vintage.
En 16700 men vad jag lÀst tidigare sÄ kom dom aldrig med en Coke bezel? Eller kan det vara sÄ att det finns undantag? Tavlan verkar ocksÄ utbytt sÄ kanske eventuellt gÀller bezel.. Lite egendomligt dÄ enligt specen sÄ medföljer cert och orginalbox.
Jag tror inte att cert medföljer, dock en instruktionsbok. Annars brukar det stÄ Originalgaranti: Daterad 19XX-XX-XX i La-La-Land etc.
 

Zalath

Panerai
God afton GMT fans!
Sitter och kollar efter gmt och sÄg den hÀr pÄ uret vintage.
En 16700 men vad jag lÀst tidigare sÄ kom dom aldrig med en Coke bezel? Eller kan det vara sÄ att det finns undantag? Tavlan verkar ocksÄ utbytt sÄ kanske eventuellt gÀller bezel.. Lite egendomligt dÄ enligt specen sÄ medföljer cert och orginalbox.
RÀtt, GMT kom inte med Coke, sÄ det Àr en ny bezel.
 

ffk1975

Breitling
2-Faktor
Nej pÄ GMT Batman.

Ca 1 Ärs vÀntetid pÄ den nu. Har sjÀlv stÄtt i kö i ca 3 mÄnader. NÀr jag stÀllde mig i kö var leveranstiden berÀknad till 6 mÄnader. Men blir bara lÀngre och lÀngre. Sist jag pratade med Krons och Nymans sÄ har de inte fÄtt en enda BLNR i sina senaste bestÀllningar och berÀknade dÄ vÀntetiden till ca 1 Är DÀrav försöker mÄnga krÀnga sina nu för mer Àn nypriset.
 

MĂ„nsT

Rolex
Ca 1 Ärs vÀntetid pÄ den nu. Har sjÀlv stÄtt i kö i ca 3 mÄnader. NÀr jag stÀllde mig i kö var leveranstiden berÀknad till 6 mÄnader. Men blir bara lÀngre och lÀngre. Sist jag pratade med Krons och Nymans sÄ har de inte fÄtt en enda BLNR i sina senaste bestÀllningar och berÀknade dÄ vÀntetiden till ca 1 Är DÀrav försöker mÄnga krÀnga sina nu för mer Àn nypriset.
.
 
Senast Àndrad:
Topp