Divemaster
Basic
Min gmt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fint exemplar! Roligt med historien bakom.
Kul trĂ„d! Ăr sjĂ€lv en fĂ€rsking pĂ„ klockor och köpte min första riktiga klocka för ett par mĂ„nader sen. En gmt 1675-3 som Ă€r uttagen -82 i saudi arabien av en svensk. En polare som hĂ„ller pĂ„ med klockor fixade fram denna Ă„t mig frĂ„n han som haft den sen ny. Han har haft den som typ söndagsklocka och den Ă€r aldrig polerad.![]()
Har tidigare bara hĂ„llt pĂ„ med bilar sĂ„ det dĂ€r kom som en liten bonushobby vilken gav mersmak! Varför fastnar man bara för dyra saker??Ăr sugen pĂ„ en daytona som nĂ€sta dinka men det skiter vi i i denna trĂ„den
![]()
Tack! Ja jag Àr jÀttenöjd och klockor Àr beroendeframkallande har jag mÀrkt!Riktigt fint exemplar! Roligt med historien bakom.
Det kan man lugnt sÀga att det ÀrTack! Ja jag Àr jÀttenöjd och klockor Àr beroendeframkallande har jag mÀrkt!
16710 2007 frÄn tidigare idag. PÄ vÀg till Rob E för insert-byte
![]()
FörstÄr digFin klocka men vÀgrar like eftersom du ska byta insert![]()
SÄ lÀnge insertet Àr blÄtt och rött Àr det okej med mig och nu nÀr jag hör vad du gjort lÀgger jag mig platt och ber om ursÀkt. Hyllas den som hyllas bör!FörstÄr dig. Köpte 2 nya pepsi-insert. Ett monterades pÄ klockan, ett lades pÄ lagring, och det tredje, originalet, tejpades fast i husets fönster vÀnt utÄt för maximal solblekning
NÀr den Àr solmogen och klar om nÄgot Är ska den Ätermonteras
![]()
LÄdan med pepsi-insertet vÀnt utÄt![]()
Fin tanke! Men glas slÀpper inte igenom uv sÄ bra, kommer inte hÀnda nÄgot pÄ mÄnga Är.FörstÄr dig. Köpte 2 nya pepsi-insert. Ett monterades pÄ klockan, ett lades pÄ lagring, och det tredje, originalet, tejpades fast i husets fönster vÀnt utÄt för maximal solblekning
NÀr den Àr solmogen och klar om nÄgot Är ska den Ätermonteras
![]()
LÄdan med pepsi-insertet vÀnt utÄt![]()
Ja han har ju en klar ozonfördel dÀr underFin tanke! Men glas slÀpper inte igenom uv sÄ bra, kommer inte hÀnda nÄgot pÄ mÄnga Är.
SÄg en 16710 i Australien som en gubbe hade, haft den pÄ sig varje dag sen 95 och badat med den. JÀvligt snyggt naturligt insert hade den! Klart att vÀrldens högsta uv-rating hjÀlper en del![]()
Jag förstÄr hur du tÀnkerJa han har ju en klar ozonfördel dÀr under
Nja, glas filtrerar bort ungefÀr 30-40% av uv om jag inte missminner mig. Pga ökad korrosionsrisk sÄ vill jag inte ha den utomhus. Konstant exponering för solen inomhus borde göra processen nÄgorlunda snabb![]()
Riktigt fin pÄ det bandet imoOk, min ocoola Gmt, fast med coolt spÀnne
![]()
![]()
VÀnta 1 Är eller 2Fortfarande lite stor men en dag kommer den att sitta som en smÀck.
![]()
Skarp och fin
Tack!Skarp och fin
Om jag inte ser fel bÀr Castro en GMT pÄ den hÀr bilden. It tells history, eller hur slogan nu lyder![]()
Nog hade Fidel gmt! HĂ€r med en ref 6562 Ă„r 1964.![]()
Edit: ref 6542*
Typiskt korkade kommunisterRolig notis, han hade tvÄ klockor för att hÄlla koll pÄ tiden hemma och i Moskva som de flesta vet, men den ena klockan va under en tid GMT:n. Han hade ingen aning om funktionen![]()
Beror pÄ vad du tÀnkt köpa istÀlletFunderar pÄ om det börjar bli flippar dax för den hÀr. Haft den i ca ett Är nu ..
![]()