Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Jag trivs med denna. Har haft den ett halvår och nästan blivit OWG.
Jag har en oanvänd oysterlänk till den också.
Men jag börjar fundera om det inte är lite mycket pengar att gå runt med till vardags.
Är det någon som har något bra alternativ?
Tips uppskattas!
Mvh Perry
Jodå. Jag har en DD, en DJ, en speedy och en sub 16618.Har du ingen annan klocka så tycker jag att en Santos kan vara kanon som komplement eller valfri GS Spring Drive eftersom Spring Drive verket är unikt
Beror väl på vad man pysslar med i och känner sig beväm med. Själv varvar jag min GMT med en Explorer 36. Den är ett utmärkt komplement till både sub och GMT.![]()
Jag trivs med denna. Har haft den ett halvår och nästan blivit OWG.
Jag har en oanvänd oysterlänk till den också.
Men jag börjar fundera om det inte är lite mycket pengar att gå runt med till vardags.
Är det någon som har något bra alternativ?
Tips uppskattas!
Mvh Perry
Det är ju en fantastisk samling du har. Hade gärna haft dom allihop.Jodå. Jag har en DD, en DJ, en speedy och en sub 16618.
Inte hemma naturligtvis men det har blivit så att de andra liksom bara blir liggande.
Jag funderade på om en explorer på 39mm kunde vara nåt? Det skulle bli en hel del slantar över..
Men nu går jag alldeles för mkt off topic.
Jag gillar diskreta klockor. Lite stelath wealth liksom.
Mvh Perry
50 inlägg av ren dynga, lycka till grabben.Det här är verkligen en klocka som står på framtida inköpslistan, riktigt fin!
Funkar jättebra! En sån måste du ju haÄNTLIGEN så fick jag möjlighet att prova en av mina drömklockor, 16710.
Jag har klena handleder, som inte heller är speciellt flata. Jag uppskattar själv väldigt mycket när boetten sitter kloss mot handleden, absolut inget överhäng, men gärna också en kurvning som följer fint.
Fick låna en sexsiffrig GMT några dagar, hette väl 12xxxx nånting. Fantastisk, men alldeles för mycket stål o stor för mig tyvärr. ”Alla” säger att femsiffriga sitter mycket mer smutt.
Så plötsligt sprang jag alltså på en 16710 utav Rolex Pre-owned, dvs svin fint skick.
Det är inget överhäng, dock liiite luft mellan luggar och handled. Men jag vill tro att detta ändå är ok? Har inte lust o möjlighet att handla nåt sånt idag, men vill gärna hålla drömmen vid liv.
Vad är er ärliga bedömning? Hur ser det ut?
![]()
![]()
Köööööp!ÄNTLIGEN så fick jag möjlighet att prova en av mina drömklockor, 16710.
Jag har klena handleder, som inte heller är speciellt flata. Jag uppskattar själv väldigt mycket när boetten sitter kloss mot handleden, absolut inget överhäng, men gärna också en kurvning som följer fint.
Fick låna en sexsiffrig GMT några dagar, hette väl 12xxxx nånting. Fantastisk, men alldeles för mycket stål o stor för mig tyvärr. ”Alla” säger att femsiffriga sitter mycket mer smutt.
Så plötsligt sprang jag alltså på en 16710 utav Rolex Pre-owned, dvs svin fint skick.
Det är inget överhäng, dock liiite luft mellan luggar och handled. Men jag vill tro att detta ändå är ok? Har inte lust o möjlighet att handla nåt sånt idag, men vill gärna hålla drömmen vid liv.
![]()
![]()
Ser riktigt bra ut. Den kommer sitta ännu finare när länken är justerad.ÄNTLIGEN så fick jag möjlighet att prova en av mina drömklockor, 16710.
![]()
![]()
Den funkar mer än bra på dig!ÄNTLIGEN så fick jag möjlighet att prova en av mina drömklockor, 16710.
![]()
![]()
Sitter kanon! Spara och köp när ekonomin tillåter.ÄNTLIGEN så fick jag möjlighet att prova en av mina drömklockor, 16710.
![]()
![]()
Landade du i något?Jodå. Jag har en DD, en DJ, en speedy och en sub 16618.
Inte hemma naturligtvis men det har blivit så att de andra liksom bara blir liggande.
Jag funderade på om en explorer på 39mm kunde vara nåt? Det skulle bli en hel del slantar över..
Men nu går jag alldeles för mkt off topic.
Jag gillar diskreta klockor. Lite stelath wealth liksom.
Mvh Perry
Pillar lite GMT och satte precis på ett fejdat Pepsi för omväxlings skull.
16710 - är det världens bästa klocka månne?
Långt upp på listan är den i varje fall.![]()
Absolut - det är ju ett väldigt bra komplement även om jag skulle välja Oyster ifall jag blev tvungen att bara köra ett av dem.Jäklar vad sugen jag blev på ett jubilee nu till min.
Ska man börja tråla efter ett sånt kanske?
![]()
Samma här! Har ett enormt sug att prova jubilee, men som alltid är man för snål att köpa nytt från ADJäklar vad sugen jag blev på ett jubilee nu till min.
![]()
Jäklar vad sugen jag blev på ett jubilee nu till min.
![]()
Kolla med @poormansSamma här! Har ett enormt sug att prova jubilee, men som alltid är man för snål att köpa nytt från AD
![]()
Kolla med @poormans
Jag köpte av honom, han brukar lägga ut denna typen av tillbehör då och då här på KS.