• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Killkurt

Breitling
Har tittat lite pÄ en Gmt master ll dÀr armbandet ser ut som pÄ bilden.
Jag antar att hela armbandet behöver bytas, utom spÀnnet som ser bra ut.
NÄgon som vet ungefÀr vad det skulle kosta?
 

Bilagor

  • SmartSelect_20190522-064303_Messenger.jpg
    SmartSelect_20190522-064303_Messenger.jpg
    66.1 KB · Visningar: 3

Killkurt

Breitling
Syns BÀttre pÄ denna bilden att det fattas matrial pÄ lÀnkarna.
 

Bilagor

  • Screenshot_20190522-104528_Messenger.jpg
    Screenshot_20190522-104528_Messenger.jpg
    106.7 KB · Visningar: 3

loevhagen

Patek
2-Faktor
Sjarmen med aluminium er jo at HELE klokken eldes likt... :) Med de nye sÄ vil urkasse og lenke kunne se helt ripete ut, mens insterten ser ny ut.
 
Älskar hur faden blir mer och mer framtrĂ€dande för varje Ă„r. FörstĂ„r att det Ă€r en vattendelare men jag Ă€lskar den.
PSX_20190522_144546.jpg
Är det verkligen nĂ„gon som inte gillar det? FörstĂ„r verkligen inte tjusningen med de keramiska inlĂ€ggen i jĂ€mförelse.

Vill tro att vi Àr nÄgra stycken som har svÄrt för att det ofta kÀnns som att den röda delen mattas fortare/mer Àn den blÄ och det blir obalans pÄ nÄgot konstigt vis. @Luckyluciano motiverade det bra för ett tag sedan, kanske han kan backa mig:)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vill tro att vi Àr nÄgra stycken som har svÄrt för att det ofta kÀnns som att den röda delen mattas fortare/mer Àn den blÄ och det blir obalans pÄ nÄgot konstigt vis. @Luckyluciano motiverade det bra för ett tag sedan, kanske han kan backa mig:)
Nja alltsÄ vanligtvis bleks det röda snabbare och mer Àn det blÄ. Jag föredrar de inserten dÀr det blÄa blekts mer eller i samma mÀngd som det röda.
Jag gillar dock de keramiska ocksÄ. Sjukt hantverk bakom de tvÄfÀrgade
 
D

Deleted member 4412

Guest
Jag ser faktiskt inte det snygga i ett blekt insert..

UngefÀr sÄhÀr ser det ut i mina ögon
43D96B0A-CACA-4C96-AD75-DA6F2CC054E9.jpeg


Edit: sorry för jag svor i kyrkan
Finns vÀl rÀtt olika grader av blekningar?
Ett nytt service insert Àr vÀl knappast sexigt?
 
D

Deleted member 4412

Guest
Men jag inser ju Àven att majoriteten hÀr förmodligen föredrar nyproducerat eller nÀstintill sÄ diskussionen blir lönlös:)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
AngÄende perfekta inserts sÄ har min gamla o nuvarande Àgaren @Hasse Varg 1675 det bÀsta jag sett.. oslagbara fÀrger som skiftar beroende pÄ ljuset.




Tack @Janne2000 :) Jag Ă€r vĂ€ldigt nöjd med klockan och föredrar sjĂ€lv ett icke-blekt original insert framför allt annat. Speciellt insert som blekts pĂ„ ”kemisk” vĂ€g har jag vĂ€ldigt svĂ„rt att förstĂ„ tjusningen i. Ok, om de blekts naturligt men fĂ„r jag vĂ€lja sĂ„ tar jag ett oblekt original 11 gĂ„nger av 10, men det Ă€r jag det... Tjusningen med vĂ„r hobby Ă€r ju att det finns sĂ„ mĂ„nga olika inriktningar pĂ„ vad man samlar och vad man gillar. Lite trĂ„kigt om alla hĂ€r pĂ„ KS enbart skulle vara inne pĂ„ 1675 med oblekta original insert :)
 
Topp