• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Magnlar

Rolex
2-Faktor
SjÀlv har jag betat av nÄgra fina genom Ären. Började pÄ 1966 och Àr just nu nere pÄ -58. Tveksamt om jag tÀnker försöka gÄ Àldre Àn sÄ.

61:an och 65:an Àr fortfarande kvar pÄ forumet. 66:an som mest bara var en projektklocka har försvunnit ner i ett stort svart hÄl. :)

6542 -58:

IMG_6623.JPG


1675 -61:

IMG_4371.JPG


1675 -65:

IMG_3120.JPG


1675 -66:

IMG_2372.JPG

Vilken resa! 6542 Àr helt magnifik... Sjuka priser pÄ dom fina som Àr kvar. Kul att du delade av dig. Grattis!!
 
  • Like
Reactions: Per

Gmtmaster

Cartier
IMG_2235.JPG
IMG_2265.JPG
Kul trĂ„d! Är sjĂ€lv en fĂ€rsking pĂ„ klockor och köpte min första riktiga klocka för ett par mĂ„nader sen. En gmt 1675-3 som Ă€r uttagen -82 i saudi arabien av en svensk. En polare som hĂ„ller pĂ„ med klockor fixade fram denna Ă„t mig frĂ„n han som haft den sen ny. Han har haft den som typ söndagsklocka och den Ă€r aldrig polerad.
Har tidigare bara hĂ„llt pĂ„ med bilar sĂ„ det dĂ€r kom som en liten bonushobby vilken gav mersmak! Varför fastnar man bara för dyra saker?? o_O Är sugen pĂ„ en daytona som nĂ€sta dinka men det skiter vi i i denna trĂ„den ;)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg

Har spanat mycket pÄ 16710 och skulle gÀrna köpt en men blir avskrÀckt av dÄlig polering. Tycker det Àr skit svÄrt att bedöma skick fex bilderna ovan. Jag anser/tror att den Àr polerad!? Vad sÀger ni som har eller Àgt en sjÀlva? Tack/Xalle
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Förmodligen polerade nÄgon gÄng men det tycks det ju ÀndÄ vara ett ganska bra resultat, luggarna ser feta och vÀlformade ut.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg

Har spanat mycket pÄ 16710 och skulle gÀrna köpt en men blir avskrÀckt av dÄlig polering. Tycker det Àr skit svÄrt att bedöma skick fex bilderna ovan. Jag anser/tror att den Àr polerad!? Vad sÀger ni som har eller Àgt en sjÀlva? Tack/Xalle
Du kan anse/tro att en klocka inte Àr polerad om priset Àr bra mycket högre Àn andra klockor av samma modell.

SÄlÀnge polering Àr gjort korrekt tycker jag det Àr bra. Kolla luggarnas tjocklek, jÀmför med de andra. Kolla lughÄlen, osv!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Du kan anse/tro att en klocka inte Àr polerad om priset Àr bra mycket högre Àn andra klockor av samma modell.

SÄlÀnge polering Àr gjort korrekt tycker jag det Àr bra. Kolla luggarnas tjocklek, jÀmför med de andra. Kolla lughÄlen, osv!
Denna Àr ifrÄn 2003 fullset och ligger pÄ 5650 pund ganska mycket men det Àr dÀr priserna ligger internationellt om man vill ha nÄgot vettigt. Eller har jag fel?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
TACK! Allt Àr rÀtt nÀr det kommer till GMT, Àr bara lite mer rÀtt att Àga en Àldre GMT med matt tavla och mÄlade index tycker jag personligen, den har mer hjÀrta och 100% mer charm Àn dom senare referenserna.
DÄ vÀntar jag med att posta min 116710LN, den Àr nog inte cool förrÀn om 30 Är ;)
 

UNO

Panerai
GMT Àr en av mÄnga Rolexfavoriter, alla modeller har sin charm.
image.jpeg

Favoriten, Peter Fondas i filmen Easyrider
image.jpeg

FöregÄende
image.jpeg
Min 116713(OWG)*

* nÀstan/99%, en GS Quartz för att gÄ under radarn vissa dagar.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
DÄ vÀntar jag med att posta min 116710LN, den Àr nog inte cool förrÀn om 30 Är ;)

Haha...som jag skrev, sÄ Àr det aldrig fel att bÀra en GMT oavsett Älder, det Àr bara lite mer rÀtt att bÀra en med matt tavla, mÄlade index och plexi :D;)! Fast visst kommer den vara mumma om 30Är nÀr Àven den fÄtt patina etc :p.
 

UNO

Panerai
I
DÄ vÀntar jag med att posta min 116710LN, den Àr nog inte cool förrÀn om 30 Är ;)
OM vintage var det enda alternativet skulle ingenting och framförallt inte Rolex finnas, kort sagt: jag gillar nya klockor, dessutom gillar jag klockor som anvÀnds.
En Rolex Àr en Rolex Àr en Rolex Àr en Rolex Àr en Rolex Àr en Rolex Àr en Rolex Àr en Rolex Àr en Rolex Àr en Rolex
 
Topp