• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex lotteri lagom till jul? >>>>>>>

Josa

Omega
2-Faktor
Ledsen om jag gör dig besviken, men jag har Rick Rubin som avatar :)

får ju ge mig en lika som bär i allafall, men det är ok Noami nobody's perfect...
David-Lazar.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ännu har ingen i forumsledningen sagt något så vänta med att dra igång någon form av anmälningstråd....då det inte är "bara"...
 

babanker

Panerai
Jag är gärna på!

Lär ju vara fler än 50st som vill vara med, för att en lite större skala ska få ta del av spänningen så kan man väl uttöka potten med ytterligare 1 klocka/presentkort? Ex. 1 klocka/presentkort per 50 deltagare?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Vi har haft den här diskussionen tidigare, tex
https://klocksnack.se/threads/rolexlotteri-något-för-klocksnack.6427/
Då var det ok enligt Spencer66 .
Men för att klara lotteriinspektionens krav måste det vara ett slutet mindre sällskap runt säg 50 pers. Det gör att man inte kan komma ner i några hundralappar. Enklast är fast insats på 1000 kr x50 ger fina 50 kkr. Med 50 och samma summa på alla kan alla få 2 lottnummer och hela nummerserien på sista 2 siffrorna täcks upp.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Vi har haft den här diskussionen tidigare, tex
https://klocksnack.se/threads/rolexlotteri-något-för-klocksnack.6427/
Då var det ok enligt Spencer66 .
Men för att klara lotteriinspektionens krav måste det vara ett slutet mindre sällskap runt säg 50 pers. Det gör att man inte kan komma ner i några hundralappar. Enklast är fast insats på 1000 kr x50 ger fina 50 kkr. Med 50 och samma summa på alla kan alla få 2 lottnummer och hela nummerserien på sista 2 siffrorna täcks upp.



Det låter helt vettigt. Hoppas detta blir av. Kommer hänga här dygnet runt nu så man får en plats:D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Från vår (forumledningens) sida är det helt ok att köra ett rolex-lotteri med KS som kommunikationsplattform. Men vi vill betona att det sker som en självständig medlemsaktivitet, helt enkelt för att vi inte har tid och möjlighet att driva eller ta ansvar för ett dylikt lotteriprojekt.

Det sagt så är det en jäkligt kul idé och jag hoppas att ni får ihop ett bra lotteri! :)
 

Chattras

Cartier
Räkna med mig. Låter som en kul grej. 1000kr och 50 pers låter helt ok för mig. Alt 75 pers och samma insats men med ett pris på 50k och ett andra på 25k.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Jag gillar tanken som flera varit inne på att ha ett första pris och ett andra pris (kanske tom ett tredjepris för att få till hela pallen?). Det öppnar ju också upp för att fler kan delta vilket leder till större forumfest! 100 pers a 1000kr kanske?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jäkla go respons!

Sitter o suger på karamellen hur man skulle gå tillväga, de här med lotteriinspektionen hade jag inte räknat med... Kan man inte göra en tävling av det som tex radio kanaler gör? Räcker inte en fråga bara för att det ska bli en tävling av det?

50 platser kommer gå i ett nafs, då snackar vi inte ett litet kaninnafs på ett salt finger utan snarare hästnafs på ett äpple. Skulle varit kul med 150-300 man så Rob kan leverera en halvguld/helguldare [emoji2]

Jag är nog inte i fas att dra i detta men jag har väckt frågan igen och intresset kanske någon annan forumnist vill dra i detta då admins inte kommer göra det.

Man skulle kunna skicka insättningen direkt till RobE [emoji3]

Jag är med iaf, nummer 23 taget!
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Även jag är gärna på ett sådant lotteri, skam den som ger sig - ska vinna någon gång hoppas jag

Svårigheten är väll att hitta någon som tar på sig det hela och har tid och ork att dra det hela i mål. Själv sitter jag i dum sitts som säkert många andra med mycket arbete, barn på dagis, hem att ta hand om, fru som gnäller och tid som helt enkelt inte räcker alls.

Förhoppningsvis så finns det någon här som har mer tid att lägga och kan dra igång och sprida lite jul lotto glädje för vi är många som är på och vill vara med.
 

Rivalen

Rolex
Vi har haft 3 Rolexlotterier på TTT 2012-14. På grund av de synpunkter vi fick när frågan om Rolexlotteri ställdes, så kollade vi upp Lotteriinspektionens regler och har sedan gjort vårt bästa för att följa dessa med hänsyn taget till att Li:s regler skrevs innan Internet var etablerat och det fanns några klockforum över huvudtaget, så vi försöker följa det vi tror är lagstiftarens andemening. Vi blev lite petigare än man kanske tidigare varit vid passarounds och jullotteriet, för att värdet vart ju högre.

Vinnarna är alla tre medlemmar på både KS o TTT.

Som nämnts är det en hel del jobb och vi är 4 som hjälps åt. Vi har ett regelverk som vi hoppas skall skapa den rättvisa och trygghet som behövs när man satsar mellan 7-1500:- (som vi har det på TTT)

Jag är preliminärt intresserad att vara med upp till 1000:-, lite beroende på vinstchans och upplägg.

Vet inte om detta tillförde något, men det finns ju kanske lite matnyttigt i den andra tråden som länkades till ovan.

Om någon känner sig manad att dra i detta och vill veta mer om hur vi gjort, så PMa gärna.
 
Topp