• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex&Omega

Hej!!,

Idag prövade man på en Rolex sub och måste säga att jag blev lite besviken. Klockan såg bra ut o allt men känndes jävligt liten på handen. Är det något ni upplever också?

Var så ivrig på att köpa en men nu är jag inte riktigt säker, har kollat på en omega istället som passade bra på armen.
rolex&omega.jpg
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Granska olika som klockor skulle jag säga.
Om du kan lägg upp några vrist bilder.
Men du skall alltid välja den du tycker känns bäst! Inte vad andra tyckare skriver
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ja så kan det tyvärr ibland vara att man skaffar sig en inre bild av något utifrån ens förväntningar och blir besviken när man väl ser saken i verkligheten. Gillar du Omegas modeller mera är det bara att välja någon från deras kollektion.
 
Senast ändrad:

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Då får du börja tänka om, spara lite till och gå på en Deep Sea istället! Är det så att du tycker att även den blir för liten, då har du problem, för då har du nog stockar till handleder.

Den äldre!
Rolex-sea-dweller-deepsea-2.jpg


Och den lite nyare.
9067126260000.jpg
Just det! Tänkte inte på den.. Kan vara något för TS... :)
 

Klockers

Cartier
Hade lite samma "problem" när jag köpte min speedy. Tyckte den såg jätteliten ut när jag tog på mig den i affären men köpte den ändå och nu två år senare tycker jag den är på gränsen till för stor
 
  • Like
Reactions: JLW

Dronten

Cartier
Lite vanesak tror jag. Jag fick samma känsla när jag kollade på Sub och GMT, lite små. Men då har jag vant mig vid en 43 mm ORIS med fet länk och en 42 mm Omega PO på min handled på drygt 16 cm. Möjligt att många skulle tycka det ser stort ut, men det är vad jag vant mig med.
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
det är väl lite vad man är van vid vad som faller en i smaken men jag tycker inte att subc känns liten på, tvärt om ganska perfekt! men smaken är ju som baken :) som någon ovan nämnde så är ju DSSD ett större alternativ till suben!
 
Tycker alltid klockor till en början känns små när man ser dem irl. Man har ju suttit och stirrat på uppförstorade bilder på datorn så när man väl får dem i handen så känns dem alltid mindre än man förväntat sig, så är det för mig iaf :) Efter att man ägt dem en stund få dem sin "rätta" storlek
 

F-L-P

Panerai
Granska olika som klockor skulle jag säga.
Om du kan lägg upp några vrist bilder.
Men du skall alltid välja den du tycker känns bäst! Inte vad andra tyckare skriver

Handled ffs!!!! vristen sitter på benet!!!
Annars wrist med "w" om man vill köra svengelska.

och när jag ändå är igång med ett språkutbrott (inte riktat till dig, utan KS i stort):
De och dem. STOR SKILLNAD!!
kort guide på wikipedia :https://sv.wikipedia.org/wiki/Mall:De_eller_dem
 

mmx

Cartier
Handled ffs!!!! vristen sitter på benet!!!
Annars wrist med "w" om man vill köra svengelska.

och när jag ändå är igång med ett språkutbrott (inte riktat till dig, utan KS i stort):
De och dem. STOR SKILLNAD!!
kort guide på wikipedia :https://sv.wikipedia.org/wiki/Mall:De_eller_dem
+1
Pallar man inte kommer man ju undan med "dom". Man riskerar framstå som lite mindre bildad kanske...
Ska vi inte ta titanium också?
 

F-L-P

Panerai
+1
Pallar man inte kommer man ju undan med "dom". Man riskerar framstå som lite mindre bildad kanske...
Ska vi inte ta titanium också?

Fokuserar på det vikigaste.. titanium (titan) och även tungsten (volfram) och ceramic (keramisk) blir ju inte jättefel, bara fel språk...

Men när kisel (silicon på engelska) blir silikon (silicone på engelska) hamnar man ju väldigt fel...
 

Icaras

Rolex
En SD borde ju passa bra om sub är för liten, deepsean är bmbara ful. Annars kör på AT eller PO 42:)
Tycker för övrigt att en sub är optimala storleken för mig, med en omkrets på ca 17.5-18cm.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Hade en AT 41.5 mm. Nu en sub-c. Tycker inte man kan jämföra dom rakt av. Suben känns över tid som en större klocka faktiskt,. Bärs högre och tyngre. Nu har jag ju iofs en 44 mm Panna med, som iofs bärs ganska smidigt.
 

Anfield

Panerai
Om storleken inte har någon betydelse, kan man lika gärna köra på en stor.
Deepsea är grym och jag är super nöjd med den !!
 
Topp