• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Ref 17000 & 17013 årsm 2000
IMG_4491.JPG
IMG_4499.JPG

Hej! Tro det eller ej, men har införskaffat mig en av dessa och behöver vända mig till en pålitlig urmakare som kan göra detta byte. Tror det kommer bli sjukt snyggt! En av de vackraste om inte det vackraste kvartsverket(en)!

Antar att Nymans/Krons inte får göra detta för Rolex.

Vart ska jag vända mig? Farfars klocka? Hagströms Ur? K-G på Folkungagatan?

Tacksam för tips!! :)

Hej! Tro det eller ej, men har införskaffat mig en av dessa och behöver vända mig till en pålitlig urmakare som kan göra detta byte. Tror det kommer bli sjukt snyggt! En av de vackraste om inte det vackraste kvartsverket(en)!

Skaffa ett boettverktyg och byt själv. Då kan du byta batteriet när det behövs (ungefär varannat år) också.

Nymans byter batterier på OQ, enligt Rlx så ska även batteribyte på OQ vara gratis men vet inte om alla ad följer det.

MobPsychoGIF.gif

Tack för den här tråden ❤️❤️❤️!!!

Fantastiska OQ ni alla har, guuuud va jag vill ha en 🙏🏼 igen. Jag sålde min "IDIOT som jag var/är" men pengarna behövdes till mycket annat just då allt kom på en och samma gång!!! Men en dag så skall jag joina er alla underbara OQ fans här i den här tråden.

MobPsychoGIF.gif

Tack för den här tråden ❤️❤️❤️!!!

Fantastiska OQ ni alla har, guuuud va jag vill ha en 🙏🏼 igen. Jag sålde min "IDIOT som jag var/är" men pengarna behövdes till mycket annat just då allt kom på en och samma gång!!! Men en dag så skall jag joina er alla underbara OQ fans här i den här tråden.

Haha, känner igen känslan – livet händer och ibland måste man prioritera annat.
Men du, med tanke på att nya Land-Dweller har en design som för tankarna tillbaka till OQ-tiden, så tror jag faktiskt att efterfrågan bara kommer öka framöver.

Min gissning? Priserna går nog inte ned igen – snarare tvärtom.
Så om du har möjlighet, börja kika redan nu – det finns fortfarande fina exemplar där ute.

Och vi ser fram emot att ha dig tillbaka i OQ-gänget när det är dags 🙌⌚

Alltså seriöst...finns det någon som kan tänka sig skiljas från sin OQ så säg bara till 🙏

Denna orörda kan vara till salu.

Haha, känner igen känslan – livet händer och ibland måste man prioritera annat.
Men du, med tanke på att nya Land-Dweller har en design som för tankarna tillbaka till OQ-tiden, så tror jag faktiskt att efterfrågan bara kommer öka framöver.

Min gissning? Priserna går nog inte ned igen – snarare tvärtom.
Så om du har möjlighet, börja kika redan nu – det finns fortfarande fina exemplar där ute.

Och vi ser fram emot att ha dig tillbaka i OQ-gänget när det är dags 🙌⌚

Kompis ❤️, det ser mörkt ut på fronten just nu! Jag får nöja mig mer era fantastiska bilder av det här mästerverket ett tag framöver!!!

DUSTIN.gif

Tillbaka
Topp